Monday 29 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۳/۰۱/۱۲   امام‌جمعه ارسک؛ جمهوری اسلامی مروج دین اسلام در سرتاسر عالم است

جمهوری اسلامی مروج دین اسلام در سرتاسر عالم است

امام‌جمعه ارسک گفت: نظام جمهوری اسلامی نشات گرفته از سیره امیرالمؤمنین و مروج دین اسلام در سرتاسر عالم است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام قاسم شهریاری امام‌جمعه ارسک در جمع محفل جزء خوانی قرآن کریم که در محل هیئت ابوالفضلی روستای موردستان برگزار شد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نشات گرفته از سیره امیرالمؤمنین حضرت علی «ع» است و امروز ما به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد دفاع این نظام از انسان‌های مظلومی مثل مردم غزه هستیم که مایه افتخار و وظیفه هر انسان آزاده‌ای است.

حجت‌الاسلام شهریاری ماه مبارک رمضان را قلب سایر شهور دانست و افزود: قلب شب‌های ماه مبارک رمضان شب‌های قدر و عظمت و برکت آن تلاوت قران کریم است چراکه انسان هراندازه بیشتر با قرآن مأنوس شود از بسیاری از آسیب‌ها در امان خواهد بود و این کتاب باعظمت چراغ نورانی است که راه هدایت را به ما نشان می‌دهد.

 وی یکی از برکات تلاوت قرآن کریم را کفاره گناهان دانسته و تصریح کرد: قرار است این کتاب آسمانی لوح عمل انسان را اگر ایرادی در آن باشد به لطف و کرامت خود پاک نماید و کسی که شب‌های قدر قرآن را بر سر بگذارد؛ اما با آیات نورانی آن مأنوس نبوده و زندگی او رنگ و بوی قرآنی نداشته باشد این عمل او نمونه‌ای از نفاق است. امام‌جمعه ارسک با اشاره به اتفاقات اخیر غزه گفت: اگر انسانی زندگی قرآنی داشته باشد و سیره و سبک امیرالمؤمنین علی «ع» را پیش بگیرد با دیدن چنین وقایع تلخی در غزه متأثر و اندوهگین می‌شود چراکه سبک و شیوه و روش انسان‌ساز آن امام همام عدالت و دفاع از مظلوم بود.

وی با تأکید بر دفاع از مردم مظلوم غزه افزود: در اسلام ناب محمدی هیچ جایی با نام مرز نیست و قرآن کریم بر این موضوع که اگر مردم بخواهند تعصب گروهی، منطقه‌ای و کشوری داشته باشند خط بطلان کشیده است و اسلام عزیز در دفاع از مظلوم و گسترش عدالت بدون مرز است؛ لذا بر ما واجب است که بدون هیچ تعصب و ایجاد مرزی، در دفاع و کمک به مردم مظلوم سرتاسر جهان پیش‌قدم شده و از آن‌ها حمایت نمائیم.

وی در پایان موفقیت مسلمانان جهان به‌ویژه شیعه را مدیون طنین‌انداز شدن فریاد انقلاب توسط امام راحل دانسته و گفت: اسلامی که امام «ره» شعارش را سر داد اسلام ناب محمدی بود که می‌تواند در عالم تغییر ایجاد کند و از حق و مظلوم دفاع نماید.


جمهوری اسلامی مروج دین اسلام در سرتاسر عالم است جمهوری اسلامی مروج دین اسلام در سرتاسر عالم است جمهوری اسلامی مروج دین اسلام در سرتاسر عالم است جمهوری اسلامی مروج دین اسلام در سرتاسر عالم است

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 26 بار