Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان قاین ۱۴۰۲/۰۵/۰۱   همایش طلایه داران تبلیغ در قاین

همایش طلایه داران تبلیغ در قاین

همایش طلایه داران تبلیغ با حضور روحانیون، مداحان و مسئولین هیئات مذهبی در مسجد غدیر قاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، همایش طلایه داران تبلیغ با حضور روحانیون، مداحان و مسدئلین هیئات مذهبی به مناسبت ماه عزای سیدالشهداء (ع) در محل مسجد غدیر قای برگزار شد.

 

حجت الاسلام سهرابی نژاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین در این همایش، با ذکر مقدمه ای از بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت کارکرد هیآت و با اشاره به مسئله جهاد گفت هر تلاشی جهاد نیست و جهاد امروز، اقتصادی و اجتماعی است و جبهه هیات جبهه جهاد است .
وی در ادامه افزود مداح، منبر و مخاطب سه عنصر هیات هستند که بایستی به هر سه آنها توجه شود و در هر هیات یک روحانی برای اقامه نماز و بیان فلسفه قیام ابا عبدالله وجود داشته باشد. 
وی همچنین از مسئولان هیآت خواست در برنامه های هیات به قرآن اهتمام بیشتری داشته باشند و تلاوت و تفسیر سوره فجر  که متناسب با زمان حال است و بیان مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر که واجب الهی است و دهه اول محرم به این عنوان نامیده شده توجه کنند .
سهرابی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به زیست عفیفانه اشاره کرد و گفت چادر در این برهه از زمان از موشک فتّاح برد بیشتری دارد و مسئله عفاف و حجاب بایستی به درستی تبیین گردد .
حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین نیز ضمن توصیه به کیفیت بخشی فعالیت های هیآت گفت اسلام روی کمیّت ها حساب باز نکرده و همه اش به سراغ کیفیت ها رفته است .
وی همچنین از مسئولین هیات ها خواست در استفاده از ابزار جذب جوانان و نوجوانان بر اساس نظر مرجع تقلید و مجتهد عمل کنند .
امام جمعه قاین در ادامه موضوع حجاب را مورد اشاره قرار داد و با ذکر نمونه هایی از وجود عفت فطری در بین مسیحیان و حتی کمونیست ها گفت عفت و حیا فطری بشر است و در بیان مسئله حجاب باید از عفت شروع کرد و سپس به بیان پوشش و حجاب که یکی از راه های زیست عفیفانه و عفت است پرداخت

در این همایش که ذاکرین و مداحان اهل بیت نیز حضور داشتند از تعدادی از پیرغلامان و پیشکسوتان هیات ها با اهدای تندیس و خاک متبرک ضریح سید الشهدا تجلیل گردید..


همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین همایش طلایه داران تبلیغ در قاین

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 118 بار