Friday 26 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۴/۰۵   در دیدار با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارالقران خراسان جنوبی نیاز به اعتبار دارد

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارالقران خراسان جنوبی نیاز به اعتبار دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سه پروژه نیمه تمام دارالقرآن در شهرستان‌های فردوس، بیرجند و خوسف برای تکمیل، نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی روز شنبه در نشست دیدار مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان با استاندار خراسان جنوبی افزود: عملیات اجرایی پروژه دارالقرآن شهرستان خوسف سال ۹۰ آغاز شده که برای تکمیل نیاز به بیش از یک میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه پروژه دارالقرآن خوسف ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: همچنین برای دارالقرآن فردوس حداقل ۲ میلیارد تومان نیاز است و در بشرویه نیازمند تامین زمین هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۶۲۹ حسینه، هزار و ۳۷۲ هیات مذهبی، ۳۸ انجمن اسلامی و ۹۶ کانون فرهنگی با حضور هزار و ۵۲ روحانی بومی فعال است.

وی افزود: در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی به صورت میانگین به هر روحانی مستقر و همکار با سازمان ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند.

حجت‌الاسلام رضایی عنوان کرد: همچنین ۳۴ موسسه قرآنی دارای مجوز، ۶۶ خانه قرآن شهری، ۱۸۴ خانه قرآن روستایی در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سازمان تبلیغات به دنبال شبکه‌سازی و ساماندهی تبلیغ هستیم، گفت: باید شبکه‌سازی تبلیغ در لایه‌های مختلف جامعه برای مخاطب خاص‌ و عام شکل بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز برای موفق شدن در عرصه تبلیغ، شبکه‌سازی بسیار مهم و ضروری است، شبکه‌سازی که تاکنون شکل گرفت کافی نیست و تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف دیگر سازمان تبلیغات اسلامی، استقرار روحانی در روستای بالای ۱۰۰ خانوار است که در این راستا تاکنون ۹۷ نفر در روستاها مستقر شده‌اند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه برای حضور این مبلغان ۲۳۱ خانه عالم ساخته شده است عنوان کرد: بیشتر این خانه‌ها دهه ۷۰ احداث شده که برای تعمیر، نوسازی و تجهیز این خانه‌ها نیاز به مساعدت و همکاری داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی حوزه بانوان است یادآور شد: معتقدیم با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند باید اتفاق ویژه در بخش بانوان بیفتد زیرا بانوان در توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور نقش موثری دارند.

وی از تشکیل نهضت پیشرفت بانوان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تشکیل هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، شناسایی و تاسیس هیات مذهبی خاص بانوان، شناسایی بانوان مداح و مرثیه‌خوان از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه بانوان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: هیات‌های مذهبی در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی فعال بوده و در ایام کرونا ۷۷ میلیارد تومان در زمینه کمک‌های مردمی هزینه کردند.

در این نشست در خصوص تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل تبلیغات اسلامی استان از جمله دارالقرآن شهرهای فردوس، بیرجند و بشرویه، جذب و تامین نیروی انسانی، تامین تجهیزات، امکانات و نوسازی خانه‌های عالم و افزایش اعتبارات فصل پنجم درخواست داده شد که استاندار خراسان جنوبی برای پیگیری این مطالبات از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول مساعد داد.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 109 بار