Friday 26 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۱۰/۲۵   نماینده عبل خزاعی در استان خراسان جنوبی خبر داد؛ معیشت، خدمات رفاهی و بیمه‌ای مداحان از وظایف بنیاد دعبل است

معیشت، خدمات رفاهی و بیمه‌ای مداحان از وظایف بنیاد دعبل است

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان خراسان جنوبی گفت: موضوع مهمی که از وظایف و رسالت بنیاد دعبل خزاعی به شمار می‌آید، موضوع معیشت، خدمات رفاهی و بیمه‌ای مداحان در استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، سید محمد حسینی، نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶۱۲ مداح در خراسان جنوبی ثبت شده‌اند، گفت: موضوع مهمی که از وظایف و رسالت بنیاد دعبل خزاعی به شمار می‌آید، موضوع معیشت، خدمات رفاهی و خدمات بیمه‌ای مداحان در استان است که یک جامعه محجوب به حیا هستند که امیدواریم این امر به همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی، و دیگرمسولان استان محقق شود.

وی گفت: ۲۰ از مداحان واجد شرایط از طریق بنیاد دعبل بیمه شده‌اند و ۷ نفر هم مستمری می‌گیرند.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان خراسان جنوبی افزود: مداحان و ذاکران اهل بیت (علیهم‌السلام) مبلغان دین هستند و پرچم وظیفه روایت جهاد و شهادت بر دوش این قشر شریف است و آنان می توانند این جهاد و شهادت را با زیباترین روش تبیین کنند.

حسینی گفت: طبق فرموده مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، رسالت مداحان اشاعه فرهنگ حسینی است و ما نیز بر خود می‌بالیم که خادم خادمان اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.

وی با بیان این‌که تمام مداحان استان در صورت بیمه بودن می‌توانند از مزایای بیمه تکمیلی بنیاد بهره ببرند، افزود: بنیاد دعبل خزاعی به‌عنوان اولین و تنها موسسه رسمی ارائه خدمات بیمه ای و تامین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل بیت (علیهم‌السلام) در سطح کشور است که به امور صنفی، تشکیلاتی و فرهنگی، آموزشی ذاکران و شاعران اهل بیت (علیهم‌السلام) می‌پردازد.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 546 بار