Friday 03 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۳/۰۱/۰۷   رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه: صفت کرامت مختص به همه اهل‌بیت «علیهم‌السلام» است

صفت کرامت مختص به همه اهل‌بیت «علیهم‌السلام» است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در مراسم جشن ولادت حضرت امام حسن مجتبی «ع» که در محل هیئت جانثاران برگزار شد گفت: دلالت صفت کریم بر امام حسن مجتبی (ع) به جهت سخاوت بی‌اندازه امام مجتبی (ع) بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد هادی نودهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در مراسم جشن ولادت حضرت امام حسن مجتبی«ع» که در محل هیئت جانثاران برگزار شد گفت: دلالت صفت کریم بر امام حسن مجتبی (ع) به جهت سخاوت بی اندازه امام مجتبی (ع) بوده است.

وی گفت: با اینکه همه اهل بیت داری صفت کرامت بوده اند ولی به لحاظ اینکه آنقدر مردم مدینه از امام حسن«ع» کرامت مشاهده نموده اند به آن حضرت لقب کریم اهل البیت داده اند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه با اشاره به آیه:فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَآءَنَا وَأَبْنَآءَکُمْ وَنِسَآءَنَا وَنِسَآءَکُمْ» افزود: امام مجتبی ع در جریان مباهله همراه پیغمبر بودند که این یکی از فضائل مهم آن حضرت است .

وی با اشاره به آیات  و سخنان مفسران قرآن تصریح کرد: به روشنی معلوم می گردد که  تمام دانشمندان مسلمان، امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام) را ذریه و فرزندان رسول خدا می نامند.

وی در پایان گفت: دشمنان بویزه خلفای عباسی ، مروانیان، خلافای بنی امیه تلاش کردند انتصاب فرزندان امرالمومنین«ع» و فاطمه زهرا«س» را به پیامبر مکرم اسلام کمرنگ  و کم کم از بین ببرند اما دوستداران ائمه معصوم به نقشه شوم دشمنان آگاهی یافته و خود امامان برای از بین بردن این شبهه خود را فرزندان پیامبر اسلام معرفی می کردند.


صفت کرامت مختص به همه اهل‌بیت «علیهم‌السلام» است صفت کرامت مختص به همه اهل‌بیت «علیهم‌السلام» است صفت کرامت مختص به همه اهل‌بیت «علیهم‌السلام» است

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 21 بار