Friday 03 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۱۲/۲۲   مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: «طرح مسطورا» به دنبال تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج است

«طرح مسطورا» به دنبال تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج است

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی گفت: طرح «مسطورا» با هدف تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج بین مردم طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در همایش مبلغان، مبلغات و فعالان قرآنی و فرهنگی شهرستان بیرجند که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: در بیان حضرت علی (ع) نقل شده است زمانی که فتنه، چون پاره‌های شب سیاه به شما هجوم آورد به قرآن پناه ببرید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال در سراسر کشور همه مجموعه‌های قرآنی و دستگاه‌های فرهنگی یک برنامه و طرحی دارند که فراز‌هایی از قرآن تبدیل به گفتمان رایج بین مردم شود که نام این طرح «مسطورا» است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در این طرح به دنبال این هستیم که در طول سه سال مردم بتوانند ۱۵۰ آیه قرآن را حفظ کنند به این صورت که در سال جاری ۵۰ آیه در بین عموم مردم حفظ شود که ۳۰ آیه در ماه رمضان مورد تمرکز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: متن کار و محتوا در طرح «مسطورا» بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی نوشته شده است که امیدواریم مبلغان ما نیز در این راستا فعالیت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برادران اهل سنت ما نیز در این طرح همکاری و ورود دارند، اظهار کرد: می‌خواهیم این فراز‌های قرآن تنها حفظ نشود بلکه، چون ضرب المثل تبدیل به گفتمان در بین مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی یادآور شد: برای رسیدن به اهداف طرح «مسطورا» می‌توان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مساجد، جلسات قرآن خانگی، صدا و سیما و…استفاده شود و نکته قابل توجه این است که برای درک عمیق این فراز‌های قرآن انیمیشن‌هایی نیز تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با طرح «مسطورا» اقدام قرآنی ویژه‌ای را رقم بزنیم، گفت: علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند عدد ۵ را ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.


«طرح مسطورا» به دنبال تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج است «طرح مسطورا» به دنبال تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج است «طرح مسطورا» به دنبال تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج است «طرح مسطورا» به دنبال تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج است «طرح مسطورا» به دنبال تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج است «طرح مسطورا» به دنبال تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج است

بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 20 بار