Friday 29 Mar 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۰/۰۴/۲۹   برگزاری گردهمایی شبکه امامت شهرستان درمیان

برگزاری گردهمایی شبکه امامت شهرستان درمیان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان، از برگزاری گردهمایی روحانیون و امامان شهرستان درمیان در دفتر امام جمعه بخش قهستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد هادی نودهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان در گردهمایی امامان و روحانیون شهرستان درمیان با حضور حجت‌الاسلام راستگو امام‌جمعه بخش قهستان و روحانیون برگزار شد گفت: این گردهمایی با هدف برنامه ریزی و پیگیری برنامه های دهه ولایت و همفکری بین روحانیون استان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام نودهی با تأکید بر اهمیت بازخوانی مسئله غدیر برگزاری مراسمات دعای عرفه، برگزاری نماز عید قربان، برگزاری جشن عید غدیر، راه‌اندازی کاروان شادی و اطعام روز غدیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تصریح کرد: روحانیون باید در محل تبلیغ خود بر کلاس‌های متفرقه مانند احکام و قرآن که توسط سایر افراد برگزار می‌شود، نظارت داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام راستگو، امام‌جمعه بخش قهستان گفت: روز عرفه بعد از شب‌های قدر بالاترین ارزش‌ها را دارد و همچنین در خصوص مسئله خمس تأکید نمود و یادآور شد چنانچه دستورات الهی در زمین اجرا شود رحمت الهی نازل خواهد شد.

وی با حدیثی از پیامبر (ص) در مورد اهمیت قربانی افزود: پیامبر (ص) به ام سلمه فرمود اگر پول نداشتی قرض کن و قربانی کن که خداوند عوضش را به تو خواهد داد.

امام‌جمعه قهستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سختی‌های تبلیغ دین برای تمامی انبیای الهی که مُبلّغین دین بوده‌اند، وجود داشته و باید در این راه با توکل بر خداوند و توسل به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) به وظیفه تبلیغی خودمان عمل کنیم.

امام‌جمعه قهستان در پایان هم با تأکید بر فضاسازی و مشارکت مردمی در ایام غدیریه، اطعام در روز غدیر را از سنت‌های معصومین (ع) دانست که شبکه امامت شهرستان درمیان باید آن را ترویج و تبلیغ نمایند


برگزاری گردهمایی شبکه امامت شهرستان درمیان برگزاری گردهمایی شبکه امامت شهرستان درمیان

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی درمیان
بازدید : 627 بار