Friday 03 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۲/۱۲/۰۱   رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات؛ حضرت علي اكبر (ع) از نظر وجاهت و زيبايي، ملاحت و دلربايي، شبيه‌ترين مردم به رسول خدا (ص) بود

حضرت علي اكبر (ع) از نظر وجاهت و زيبايي، ملاحت و دلربايي، شبيه‌ترين مردم به رسول خدا (ص) بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائنات ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علي اكبر (ع) از نظر وجاهت و زيبايي، ملاحت و دلربايي، شبيه‌ترين مردم به رسول خدا (ص) بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام حسن سهرابی نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائنات ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علی‌اکبر (ع) ازنظر وجاهت و زيبايي، ملاحت و دلربايي، شبيه‌ترين مردم به رسول خدا (ص) بود.

حجت‌الاسلام سهرابی نژاد تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) در صورت و سيرتى جذاب و طبع بلند، منظره مليح، داراى ادب و تربيت بى‌نظير و پيوسته با خضوع و خشوع و باصلابت و بزرگوار بود.

وی افزود: حضرت علی‌اکبر (ع) همچنين داراي صداي خوشي بود به‌گونه‌ای که گاهي كه اباعبدالله الحسين (ع) براي صوت قرآن جدّ عزيزش دل‌تنگ مي‏شد، به علي مي‏فرمود: «علي جان! برايم قرآن بخوان تا از آن لذت و بهره برم».

حجت‌الاسلام سهرابی نژاد گفت: آن حضرت در ويژگى‌هاى معنوى و فضايل علمى و اخلاقي، رشد جسمى و اجتماعى و کمالات روحى و مناقب نفسانى و سجاياى ملکوتى در ميان تمام بنی‌هاشم و ياران پدر بزرگوارش امام حسين بن علي (ع) کم‌نظیر بود.

وي اخلاق، ايمان و فداكاري در راه خدا را سه شاخصه مهم شخصيت والاي حضرت علی‌اکبر (ع) خواند و افزود: نسل جوان بايد با الگوپذيري از چنين شخصيتي جهت پيشرفت و تعالي خود و جامعه تلاش کنند و استفاده از تمام ابعاد وجودي حضرت علی‌اکبر (ع) مانند شجاعت، استقامت و صبر ازجمله مسائلي است که جوانان بايد آن‌ها را موردتوجه در زندگي خود قرار دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائنات خاطرنشان كرد: حضرت علی‌اکبر (ع) در زندگي كوتاه خود داراي شاخصه‌ها و مرزبندي‌هاي رفتاري، اخلاقي و هويتي بودند، به‌طوری‌که هرگز از مسير امامت و ولايت خارج نشده و هميشه اين سخنان و شايستگي‌ها را مدنظر و ملاك عمل قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام سهرابی نژاد به برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت علی‌اکبر در مساجد و هیئات مذهبی این شهرستان اشاره کرد و افزود: مراسم جشن ولادت حضرت علی‌اکبر در بیش از 50 نقطه شهرستان قائنات با محوریت روحانیون در سطح مساجد و هیئات مذهبی شهر و روستاهای این شهرستان برگزار خواهد شد.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 42 بار