Thursday 02 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۱۱/۱۵   پیوند قرآن با انقلاب یکی از مهم‌ترین علل پیروی انقلاب اسلامی

پیوند قرآن با انقلاب یکی از مهم‌ترین علل پیروی انقلاب اسلامی

امام‌جمعه بشرویه در محفل انس با قران کریم که به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و با حضور قاریان مشهور شهرستان بشرویه و مدعو از فردوس در محل مسجد حضرت حجت برگزار شد گفت: عوامل متعددی زمینه و بستر شکل‌گیری و پیروزی انقلاب را فراهم نموده بود که یکی از مهم‌ترین آن پیوند انقلاب با قرآن بود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علیرضا زارعی امام‌جمعه بشرویه در محفل انس با قران کریم که به مناسبت ایام‌الله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با حضور قاریان مشهور شهرستان بشرویه و مدعو از فردوس در محل مسجد حضرت حجت برگزار شد گفت: عوامل متعددی زمینه و بستر شکل‌گیری و پیروزی انقلاب را فراهم نموده بود که یکی از مهم‌ترین آن پیوند انقلاب با قرآن بود به این معنا که هر حرکت، گفته و اندیشه‌ای که از امام راحل «ره» در راستای پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینید برگرفته از قرآن کریم است.

امام‌جمعه بشرویه با اشاره به این بیان حضرت امام خمینی «ره» که فرمودند: «حربه ما برای مقابله با ظلم و ریشه‌کن‌کردن ظالم قرآن است» افزود: دیدگاه امام «ره» نسبت به قران کریم صرفاً یک کتاب اخلاقی، تربیتی و معرفتی نبود؛ بلکه دربردارنده بهترین مسائل و آموزه‌های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی است که زندگی بشر بر مبنای قرآن و دستورات الهی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی شعارهای استقلال و آزادی مردم ایران را در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی برگرفته از آیات قرآنی دانسته و افزود: انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی هم احیاگر مکتب عاشورا و هم احیاگر قرآن کریم و سیره انبیای الهی بود و همان تفکری که حضرت ابراهیم خلیل در شکستن بت‌ها داشته در تفکر امام عظیم الشان انقلاب اسلامی در مبارزه با طاغوت بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: فلسفه و ماحصل اینکه در قرآن کریم قصص قرآنی و داستان انبیا آمده است این است که موجب تحول و بیداری مردم در جامعه اسلامی شده و رمز موفقیت، تشکیل و تداوم حکومت اسلامی برگرفته از آیات الهی است.


پیوند قرآن با انقلاب یکی از مهم‌ترین علل پیروی انقلاب اسلامی پیوند قرآن با انقلاب یکی از مهم‌ترین علل پیروی انقلاب اسلامی پیوند قرآن با انقلاب یکی از مهم‌ترین علل پیروی انقلاب اسلامی پیوند قرآن با انقلاب یکی از مهم‌ترین علل پیروی انقلاب اسلامی

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 36 بار