Sunday 05 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۲/۱۱/۰۹   افزایش 79/8 درصدی معتکفین در مراسم اعتکاف سال جاری در شهرستان بیرجند

افزایش 79/8 درصدی معتکفین در مراسم اعتکاف سال جاری در شهرستان بیرجند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند گفت: تعداد معتکفین امسال نسبت به سال گذشته 79/8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي، حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند گفت: امسال در مجموع 7419 نفر در شهرستان بیرجند در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که این  تعداد، نسبت به سال گذشته 8/79 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: از این تعداد 1788 نفر آقا و 5631 نفر خانم بوده اند که این افراد در 54 مسجد شهرستان بیرجند، مراسم معنوی مذکور را بجا آورند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند همچنین افزود: در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری از کل مساجد برگزار کننده این مراسم، 29 مسجد  متعلق به شهر و 25 مسجد نیز در روستا بوده است.

وی در پایان گفت: اعتکاف، مجموعه‌ای از مهم ترین عبادات واجب و مستحب است، به گونه‌ای که زیباترین عبادات را در اعتکاف پیدا می‌کنیم.

حجت الاسلام لطفی افزود: در مراسم معنوی اعتکاف، عباداتی چون نماز، روزه، دعا و قرآن انجام می‌پذیرد و اذکار ویژه ایام اعتکاف مخصوصاً در روز پایانی این مراسم خوانده می‌شود که فضایی برای خودیابی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: اعتکاف یک نوع بیمه است که شخص معتکف زمانی که به خانه خدا پناه می‌برد، برای مأنوس شدن با خالق خویش، خود را بیمه می‌کند.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بیرجند
بازدید : 25 بار