Saturday 04 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۲/۱۱/۰۷   رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات: روحیه دین داری در بین نسل جوان را تقویت کنیم

روحیه دین داری در بین نسل جوان را تقویت کنیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائنات با بیان اینکه سه چهارم معتکفین ما نسل جوان و نوجوان است، گفت: هنوز روحیه دین داری و صفای باطن و دل در بین نسل جوان و نوجوانان وجود دارد و وظیفه ما است که متولیان امر این حوزه باشیم.

حجت‌الاسلام حسن سهرابی نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائنات با بیان اینکه ماه مبارک رجب از ماه‏‌هایی است که خداوند آن را ویژه قرار داده است، گفت: در روایات آمده که به ماه رجب شهر عصب می‌گویند که به بارانی گفته می‌شود که رگباری می‌بارد و همه را خیس می‌کند لذا در ماه مبارک رجب نیز رحمت خدا برا بندگان رگباری می‌بارد و همه را سیراب می‌کند.

وی بیان کرد: با خودسازی در این ماه خود را برای ورود به ماه مهمانی خدا ماه رمضان آماده می‌کنیم و در ماه مبارک رجب سنت حسنه اعتکاف وارد شده که به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی در بحث ایمان و امید اعتکاف است.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد با اشاره به اینکه  خداوند در سوره بقره آیه ۱۲۵ از حضرت ابراهیم و اسماعیل عهد می‌گیرد که به عنوان خدام معتکفین خانه خدا را تطهیر کنند، اظهار کرد: اهمیت اعتکاف زیاد است که پیامبران الهی به عنوان خدام معتکفین انتخاب می‌شدند لذا مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و جوانان فرهنگی در مساجد و طلاب که به عنوان خدام معتکفین در مساجد هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائنات تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند دشمن علیه اعتقادات و دل‌های پاک جوانان زیاد توطئه می‌کند اما مراسم‌هایی همچون اعتکاف می‌آید که مانند سیل خس خار خاشاک را می‌برد و دل‌های نسل جوان را پاک می‌کند.

وی با بیان اینکه سه چهارم معتکفین ما نسل جوان و نوجوان است، بیان کرد:  هنوز روحیه دین داری و صفای باطن و دل در بین نسل جوان و نوجوانان وجود دارد و وظیفه ما است که متولیان امر این حوزه باشیم که این صفای باطن را بیشتر کار کنیم و برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

حجت الاسلام سهرابی‌نژاد با اشاره به اینکه ۳۰ مسجد در قاینات پذیرای معتکفین است که در این بین ۲۰۱۰ نفر ثبت نام کردند، اظهار کرد: متولیان در مساجد برنامه فرهنگی خوبی را برای معتکفین اجرا کردند که  ۱۵ خواهر طلبه و ۳۲ برادر طلبه برای امر تبلیغ، بحث مشاوره مذهبی، حلقه‌های معرفت در جمع بانوان، پاسخ به سوالات نسل جوان، برگزاری جلسات پرسش پاسخ، تجوید قرائت نماز و ارائه مشاوره برای خواهران برای اعتکاف در سطح شهرستان فعال هستند.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 29 بار