Sunday 05 May 2024

جستجو

شهرستان طبس ۱۴۰۲/۱۱/۰۴   حجت الاسلام بهشتی فر گفت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 31 مسجد سطح شهرستان طبس

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 31 مسجد سطح شهرستان طبس

با استقبال گسترده ای که شده پیش بینی ما این است که بیش از ۳۰۰۰نفر در اعتکاف شهرستان طبس شرکت کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس با اشاره به اهمیت و جایگاه اعتکاف بیان کرد: اعتکاف سنت حسنه ای ست که تمامی پیامبران و ائمه آن را بجا می آورده اند و خداوند متعال نیز بهترین نقطه در زمین که خانه خداست را برای برگزاری اعتکاف تعیین کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس اظهار داشت: خداوند به دو پیامبر خود حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل دستور داد تا زمینه حضور  معتکفین  را برای بندگانش در خانه اش  فراهم نمایند.

حجت الاسلام بهشتی فر گفت: امسال تعداد۲۶۶۵نفر در شهرستان طبس در ۳۱مسجد شهری و روستایی تا روز دوشنبه  در اعتکاف ثبت نام  کرده اند  که با استقبال گسترده ای که شده پیش بینی ما این است که بیش از ۳۰۰۰نفر در اعتکاف شرکت کنند که فقط در  شهر طبس  ۱۳۰۰ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. امسال ثبت نام دانش آموزان معتکف چشمگیرهست تاکنون ۱۶۰۰ دانش آموز دختر و تعداد ۵۵۰ دانش آموز پسر در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام بهشتی فر گفت: در مراسم اعتکاف برنامه های فرهنگی بسیاری از جمله ختم قران و ختم صلوات، ایستگاه های مطالعه کتاب، دعوت از مبلغین موثر، برپایی حلقه های معرفت، جلسات احکام ، استگاه های تصحیح قرائت قران و ایستگاه های پاسخ به شبهات دینی برگزار خواهد شد.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 26 بار