Sunday 28 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۱۰/۲۰   در آستانه فصل نیایش؛ تشکیل ستاد اعتکاف بشرویه

تشکیل ستاد اعتکاف بشرویه

ستاد اعتکاف شهرستان بشرویه برای پذیرایی از 500 معتکف شهرستان تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛  حجت‌الاسلام محمدهادی نودهی؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی در جلسه برنامه‌ریزی ستاد اعتکاف این شهرستان بابیان این‌که مراسم معنوی اعتکاف امسال در 11 مسجد برگزار خواهد شد، افزود: با عنایت به استقبال مردم در سال گذشته جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، امیدواریم تعداد شرکت‌کنندگان در سال جاری به 500 نفر افزایش یابد.

وی در پایان گفت: برای امسال سامانه جامع اعتکاف در دسترس متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف است و علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه معنوی می‌توانند از ۲۳ دی‌ماه از طریق این سامانه ثبت‌نام داشته و یا به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه مراجعه نمایند.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علیرضا زارعی؛ امام‌جمعه بشرویه گفت: آثار معنوی اعتکاف بی‌بدیل و معجونی از عبادات مختلف است.

امام‌جمعه بشرویه با اشاره به اهمیت اعتکاف افزود: بین اعتکاف و نماز، اعتکاف و روزه، اعتکاف و حج ارتباط‌های عمیقی است.

حجت‌الاسلام زارعی اخلاق و معنویت را یکی از مهم‌ترین تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم دانسته و تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دشمن نسبت به حضور کم‌رنگ مردم در مسائل دینی تأکید می‌کند؛ اما امروزه در همین اعتکاف مشاهده می‌کنیم که هزاران نفر شرکت می‌کنند که چنین حضوری حاکی از بالابودن سطح معنویت در جامعه است.

در ادامه  حجت‌الاسلام شهریاری امام‌جمعه ارسک گفت: اعتکاف برای مردم به‌ویژه قشر نوجوان با خاطرات و برکات خوبی همراه است. امام‌جمعه ارسک افزود: در ماه رجب با برنامه‌ریزی دقیق، می‌شود فضای معنوی خوبی را برای معتکفین فراهم نمود و باید از ظرفیت طلاب بومی برای اعزام به نقاطی که فاقد روحانی هستند در ایام اعتکاف کمال استفاده را داشت.

 


تشکیل ستاد اعتکاف بشرویه تشکیل ستاد اعتکاف بشرویه تشکیل ستاد اعتکاف بشرویه تشکیل ستاد اعتکاف بشرویه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 91 بار