Thursday 02 May 2024

جستجو

شهرستان خوسف ۱۴۰۲/۱۰/۱۷   آمادگی 16 مسجد شهرستان خوسف برای اعتکاف

آمادگی 16 مسجد شهرستان خوسف برای اعتکاف

16 مسجد شهرستان خوسف مهیای پذیرایی از معتکفین شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابوالفضل صادقی خواه ، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف در اولین جلسه ستاد اعتکاف که با حضور اعضا در دفتر امام‌جمعه شهرستان برگزار شد،  ضمن  پیش‌بینی شرکت 450 نفر در این  مراسم معنوی در شهرستان، بیان داشت: مراسم اعتکاف در سال جاری  پس از ثبت‌نام از متقاضیان در مسجد جامع و 15مسجد دیگر برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی خواه ضمن بیان برکات و آثار این مراسم معنوی در زندگی‌های فردی و اجتماعی معتکفیم بر لزوم بسترسازی مناسب جهت شرکت جوانان و اقشار مختلف جامعه در این مراسم تأکید کرد  و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در سوره بقره آیه‌ی ۱۲۵ به حضرت ابراهیم و اسماعیل مأموریت بسترسازی اعتکاف را محول فرمودند؛ وَ عَهِدْنا إِلى‌ إِبْراهِیمَ وَ إِسْماعِیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَ الْعاکِفِینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ. خانه‌ی مرا برای نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان و رکوع و سجود بجای‌آورندگان بیارایید. لذا این یک مأموریت آسمانی است که بر دوش فعالان حوزه مسجد گذاشته‌شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام  اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان خوسف ضمن تأکید بر حضور حداکثری در بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی در محلات، بیان داشت: شرکت در این آیین غنیمتی است که نصیب فرد معتکف شده و لذا باید قدر این لحظه‌های الهی را دانست
.

امام‌جمعه شهرستان خوسف افزود: به‌وسیله اعتکاف و مراسم‌های متعددی که در آن بر پا می‌شود انسان به پروردگار تقرب بیشتری پیدا می‌کند.


آمادگی 16 مسجد شهرستان خوسف برای اعتکاف آمادگی 16 مسجد شهرستان خوسف برای اعتکاف آمادگی 16 مسجد شهرستان خوسف برای اعتکاف آمادگی 16 مسجد شهرستان خوسف برای اعتکاف

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی خوسف
بازدید : 69 بار