Friday 29 Mar 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۰/۰۴/۲۶   برگزاری جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای کریزان زیرکوه

برگزاری جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای کریزان زیرکوه

جشن سالروز ازدواج امام علی«علیه السلام»و حضرت زهرا«سلام الله علیها» در فضای باز مسجد کریزان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ، محمد وحیدی نژاد کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه  در  جشن ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور  خانم سهیلا صادقی مشاوره مذهبی اداره در فضای باز مسجد کریزان برگزار شد،  ضمن تشکر از مسئول خانه قرآن روستا بابت هماهنگی های مراسم؛ هدف از برگزاری مراسم را زمینه سازی آشنایی خانواده ها با وظایف خویش و بیان مهمترین مسائل نهاد خانواده عنوان کرد.

در ادامه صادقی، مشاور مذهبی و مربی طرح افزایش جمعیت اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه اشاره به سه ادبیات مهم زندگی، آرامش، مؤدت و رحمت، پیرامون عوامل ایجاد محبت از جمله توجه به نقاط مثبت یکدیگر، خوب سخن گفتن، حمایت مرد از زن و اصل تعامل، تغافل و تحمل سخن گفت.

وی همچنین به تبیین مسائل مهم‌ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده پرداخت و حول موضوع الگو ارتباطی سخن و افزود: اساس کارکردهای خانواده با نحوه سازگاری زوج ها شکل می گیرد. سازگاری زوج ها نه تنها بر میزان رضایتمندی و احساس خوش بختی آن ها اثر می گذارد و پریشانی های زناشویی را کاهش می دهد، بلکه جوّ مناسبی برای رشد فرزندان به وجود می آورد.

 صادقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نرخ رشد نزولی افزایش جمعیت گفت: در فرهنگ اسلامی و دینی ما نیز بر تشکیل خانواده و فرزندآوری به شدت تاکید و ازدواج آسان مورد توصیه قرار گرفته است.

صادقی در پایان گفت: رشد جمعیت به زیر یک رسیده است، پنجره جمعیتی رو به بسته شدن است و اگر نرخ جایگزینی جمعیت از ۱.۷ کنونی به ۱.۵ برسد به تله جمعیتی می‌افتیم و دیگر امکان جبران از بین می‌رود. با کاهش نرخ موالید و جمعیت در کشور در حقیقت نیروی مولد جامعه از دست می‌رود و شاهد تبعات و آسیب‌های فراوان در این زمینه هستیم.

در پایان به همت اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه از 4 نفر از خواهران حاضر در مراسم تقدیر شد.


برگزاری جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای کریزان زیرکوه برگزاری جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای کریزان زیرکوه برگزاری جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای کریزان زیرکوه برگزاری جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای کریزان زیرکوه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه
بازدید : 337 بار