Thursday 02 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۲/۰۸/۰۲   مدیر کل تبلیغات استان خراسان جنوبی:

مدیر کل تبلیغات استان خراسان جنوبی:

«نهضت پیشرفت بانوان»، تشکلی برای تقویت افکار نو و خلاق

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ، حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان طبس بیان کرد: با توجه به رسالت سازمان تبلیغات در رصد ظرفیت‌های افراد و استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها و شناخت آسیب‌های فرهنگی تبلیغی و نیز تبیین اولویت‌های تبلیغی کشور در سخنان رهبری که همانا تقویت افکار نو و فعالیت‌های جدید و خلاقانه است ستاد نهضت پیشرفت بانوان شکل گرفت، تشکلی که هیچگونه وابستگی حزبی ندارد.

وی افزود: یکی از اهداف نهضت پیشرفت بانوان تقویت اراده و مطالبه گری جمعی و آگاهی بخشی به فضای فعلی جامعه و جهان است تا بانوان بدانند در سطح جهان چه اتفاقاتی می‌افتد و او چگونه می‌تواند نقش آفرینی کند.

مدیرکل تبلیعات اسلامی استان ادامه داد: این نهضت در راستای تبیین گام دوم انقلاب در موضوعات امیدآفرینی، اتحاد و همدلی فعالیت می‌کند و میخواهد به این مساله برسد که «آرمان دختران و مادران در تمدن نوین اسلامی چیست؟».

وی تاکید کرد: از موارد مهم شکل گیری این نهضت معرفی ظرفیت‌های بانوان ایرانی به دنیایی است که ما را ضدحقوق بشر معرفی می‌کند در حالی‌که خود، لفظ حقوق بشر را نیز به سخره گرفته است.

حجت‌الاسلام سالاری‌مکی بیان کرد: قالب شکل گیری نهضت پیشرفت بانوان در مجموعه تبلیغات اسلامی، پیگیری مواردی از طریق عملیات فرهنگی مختلف در مباحث راهبردی مثل جمعیت، سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند، معیشت و زندگی، کنشگری اجتماعی و نقش آفرینی در جهاد سیاسی است.

وی افزود: امروز اگر فمنیست از برابری زن و مرد می‌گوید در واقع مرد را هدف می‌داند و می‌خواهد زنها مثل مردها باشند در صورتی‌که ما معتقدیم زن باید در قامت زنانگی خود متصور شود و کارهایی متناسب با لطافت زندگی و روح معنوی و عاطفی خود انجام دهد و این‌گونه در دنیا شناخته شود.

مدیرکل تبلیعات اسلامی خراسان جوبی در پایان گفت: این نهضت قرار است در قالب کارگروه‌های مختلف به عنوان زیرمجموعه تبلیغات اسلامی فعالیت کند و از تمامی بانوان فعال و خلاق در رشته‌های مختلف استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: پوشش و ظاهر افراد در انتخاب آن‌ها برای حضور در ستاد نهضت پیشرفت ملاک نیست و صرفا توانمندی‌های آنان ملاک خواهد بود.

 


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 91 بار