Thursday 25 Apr 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۰/۰۴/۲۲   برگزاری نشست آموزشی «نگاهی نو به مفاهیم حوزه عفاف و حجاب»

برگزاری نشست آموزشی «نگاهی نو به مفاهیم حوزه عفاف و حجاب»

نشست آموزشی «نگاهی نو به مفاهیم عقلی حوزه عفاف و حجاب» با حضور کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه در دارلقران امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، محمد وحیدی نژاد، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه دراین نشست با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج مسجد فاطمه الزهرا(س) در دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) حاجی آباد برگزار شد، طی سخنانی در اهمیت عفاف و حجاب گفت: در مقطعی که مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی دشمنان بر علیه نظام خانواده و سنتهای اصیل ایرانی و اسلامی صحبت می کنند، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه هفته عفاف و حجاب  جزء مهمترین روزهای تاریخ مذهبی ایران اسلامی است، گفت: در ۲۱ تیرماه یعنی روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید، پایبندی بانوان ایرانی به حجاب را تثبیت کرد.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه در ادامه این نشست به ذکر پیشینه عفاف و حجاب در تمدنهای مختلف از قبیل اشکانی و ساسانی و ادیان زرتشتی ، یهود ، مسیحیت ، دین مبین اسلام و دلایل عقلی و نقلی لزوم حجاب پرداخت.

وی سپس به تبیین آیات حجاب پرداخت و گفت آیه ۳۰ سوره نور نخستین خطاب درباره حجاب را به مردان داشته و سپس زنان را مخاطب قرار داده است.

وحیدی نژاد ادامه داد: آزادی فکر ، پیشرفت علمی ، ‌ پوشیدگی خواست فطرت و پاسداری از آزادی های اجتماعی از اهمیت دلایل عقلی حجابست.

در پایان از 4 نفر از خواهران فعال در حوزه حجاب با اهدای هدیه به همت اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه تقدیر شد.


برگزاری نشست آموزشی «نگاهی نو به مفاهیم حوزه عفاف و حجاب» برگزاری نشست آموزشی «نگاهی نو به مفاهیم حوزه عفاف و حجاب»

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه
بازدید : 250 بار