Monday 06 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۲/۰۶/۱۲   برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در پنج نقطه از شهرستان بشرویه

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در پنج نقطه از شهرستان بشرویه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم اربعین جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی این شهرستان در پنج نقطه شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدهادی نودهی؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم اربعین جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی این شهرستان در پنج نقطه شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مردم شهر بشرویه مسیر 12 کیلومتری به سمت امام زاده محمد بن اصغر «ع» هوگند، مردم شهر ارسک به سمت امام زاده سید عبدالکریم «ع» روستای ده کرم، دهستان رقه و حومه به سمت امامزاده بی‌بی نجمه خاتون «س» روستای مجد، روستای کرند و حومه به سمت امامزاده محمد بن اسحاق «ع» و مردم نیگنان و ساغند و حومه به سمت امامزاده محمد «ع» پیاده‌روی خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران مواکب اربعین گفت: حدود 45 موکب، در مسیر جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی پیش‌بینی‌شده است که به زائران حسینی خدمت خواهند نمود.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان مراسم پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان حسینی، همانند سالهای گذشته مراسم عزاداری روز اربعین ساعت 10:30 صبح در محل هیئت محترم ابوالفضلی و در عصر و شام روز اربعین برنامه‌های عزاداری و سوگواری در هیئات محترم مذهبی سادات الحسینی «ع» و صاحب‌الزمانی «عج» برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام نودهی با اشاره به اینکه تعداد 15 نفر از طلاب این شهرستان در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق شرکت نموده‌اند تصریح کرد: این مبلغین ضمن شرکت در پیاده‌روی و زیارت عتبات‌عالیات به تبیین این رویداد بزرگ برای شرکت‌کنندگان در این همایش عظیم جهانی و بیان مظلومیت حضرت امام حسین «ع» و جذابیت‌ها و ظرافت‌های زندگی ایشان می‌پردازند. وی در پایان گفت: برای جاماندگان اربعین حسینی در محل امامزاده محمد بن اصغر «ع» روستای هوگند یک موکب طلاب در قالب دو غرفه ویژه برادران و خواهران در نظر گرفته شده است که به انجام مشاوره دینی، پرسش‌وپاسخ، بیان احکام و پذیرایی از عابران و عزاداران خواهند پرداخت.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 60 بار