Monday 06 May 2024

جستجو

شهرستان طبس ۱۴۰۲/۰۶/۰۸   برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر در طبس

برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر در طبس

مهمترین شاخصه شهیدان رجایی و باهنر ، تواضع و خدمتگزاری برای مردم و انقلاب و نیر شجاع ، مقاوم و پایداری آنها در مقابل دشمن بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ، مراسم گرامیداشت  یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر با سخنرانی حجت الاسلام صاف امام جمعه موقت طبس و با حضور مسئولین شهرستان و مردم ولایت مدار در محل هیئت ابوالفضلی طبس برگزار شد.

حجت الاسلام صاف؛ امام جمعه موقت طبس در این مراسم با اشاره به آیه شریفه : يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ۚ ذٰلِكَ فَضلُ اللَّهِ يُؤتيهِ مَن يَشاءُ ۚ وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ (54 سوره مائده) شهیدان والامقام رجایی و باهنر را مصداق واضح این آیه دانست و گفت: این دو شهید بزرگوار ، خدا ترس،خدا دوست، متواضع و انقلابی یکی از راه های رسیدن به خدا ، خدمت به بندگان خدا می دانستند. و در مقابل معاندین و کسانی که خط و مشی انقلابی نداشتند با صدای رسا و با شجاعت می ایستادند و مقاومت می کردند.

وی گفت: کارگزاران ، مدیران و کسانی که خدمتگزار مردم اند و با مسائل سیاسی ، جناح های مختلف و با اندیشه ها و آراهای مختلف سر و کار دارند می توانند در هر زمینه ای شهید رجایی و شهید با هنر را الگوی خود قرار بدهند. چرا که از مهمترین شاخصه های این شهیدان تواضع و خدمتگزاری برای مردم و انقلاب  و نیر شجاع ، مقاوم و پایداری آنها در مقابل دشمن بود.

وی افزود : یکی از مهمترین عوامل شکست دشمن جدیت ، شجاعت و جسارت رهبر ، مسئولین و مردم در مقابل دشمن است.

امام جمعه موقت طبس گفت: در اوایل انقلاب وقتی دشمن خود را در مقابل رهبری شجاع ، جسور و جدی دید. پهلوانان ، شجاعان و قدرتمندترین یاران امام را از جمله شهیدان رجایی ، باهنر ، بهشتی و دههای یار امام را شهید کرد و شروع کرد به زدن بال و پر رهبری جامعه

وی گفت: شجاعت و رشادت دو شهید گرامی نمادی از ‌ایمان به خدا و به انقلاب اسلامی، و تعهد خدمت به ملت و دین بود آن هم دورانی که معاندین و منافقین تلاش می‌کردند ارزش‌های انقلاب را تخریب کنند.


برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر در طبس برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر در طبس برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر در طبس برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر در طبس برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر در طبس

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 69 بار