Monday 06 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۰۶/۰۴   مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ در انجام وظایف کارمندی خیرخواه مردم باشیم

در انجام وظایف کارمندی خیرخواه مردم باشیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در سخنان خود دربین کارکنان تبلیغات اسلامی استان به مناسبت روز کارمند بر مسئولیت‌پذیری کارمندان تأکید کرد و گفت: کارمندان باید در انجام وظایف کارمندی خود همچون مالک اشتر خیرخواه مردم باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در سخنان خود دربین کارکنان تبلیغات اسلامی استان  به مناسبت رو ز کارمند، ضمن تبریک این روز به همکاران تبلیغات اسلامی استان، گفت:  در عهدنامه مالک اشتر امام علی علیه‌السلام ۴ نکته را در وصف مالک به مردم مصرمتذکر شد . ایشان فرمودند؛ ای مالک تو امین‌ترین و مورد اعتمادترین و خوش‌فکرترین و خیرخواه‌ترین انسان‌ها نزد ما هستی و اینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام یک نفر بگوید شما خیرخواه‌ترین انسان برای دیگران نزد ماه هستی و اینکه انسانی تا این مورد اعتماد امیرالمؤمنین علیه‌السلام قرار بگیرد و بفرماید؛ تو  خیرخواه‌ترین افرادی، یعنی اینکه  ما هم در مسئولیت‌ها باید این‌گونه باشیم و اگر شخصی به ما مراجعه کرد و خواستیم کار او را راه بیندازیم باید از سر خیرخواهی باشد و بهترین را برایش بخواهیم و حتی اگر نتوانستیم کارش را  راه بیندازیم،  لااقل با گشاده‌رویی با او برخورد کنیم.

وی افزود: احادیث و نکات زیادی در مورد مسئولیتی به ما داده‌شده است و  در هر قسمتی آنچه  به ما سپرده‌شده است، آمده و در روایات داریم که خاتم انبیا حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند؛ « انصحوا لله فى عباده، فانه من استرعى شيئاً من أمور الناس، ثم لم ينصح لهم حرم الله عليه الجنة... یعنی به خاطر خدادر بین بندگانش خیرخواه باشید چراکه خلق عیال خدا هستند و خداوند یک نگاه ویژه به بندگانش دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: کسی که حتی یک کار ریزی از مردم را به عهده گرفته باشد و نسبت به مردم خیرخواه نباشد، خداوند بهشت را بر او حرام می‌کند. لذا در حوزه کارمندی با هرکسی ارتباط داشتید خیرخواه او باشید و او را به سمت خدای تبارک‌وتعالی راهنمایی کنید .

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: حال که ما در مسیری قدم گذاشته‌ایم  که در آن نوکری مردم را قرار داده باید طوری عمل کنیم که انشا الله بتوانیم بهترین خیرخواهی‌ها را انجام دهیم و این برای ما که در دستگاهی که در بحث تبلیغ دین است این نوکری نصیبمان شده باید بسیار دقیق‌تر باشیم چراکه از این بالاتر شغلی نیست که نسبت به تبلیغ دین و هدایت مردم فعالیت داشته باشیم  و کار ما در مجموعه  تبلیغات اسلامی  از بسیاری از کارهای دیگر ارزشش بیشتر است چراکه حوزه فعالیت ما،  خدمت به رشد دینی جامعه است، خدمت به رشد معرفت جامعه است و به‌صورت کل خدمت به ظهور امام زمان (عج) است.


در انجام وظایف کارمندی خیرخواه مردم باشیم

بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 71 بار