Sunday 19 May 2024

جستجو

شهرستان طبس ۱۴۰۲/۰۵/۳۱   برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس

برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس

مدیر بنیاد بین‌المللی امامت در نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه طبس گفت: باید تلاش کنیم اهداف و برنامه های مسجد را همانند صدر اسلام به جایگاه اصلی آن برگردانیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام رضا بهشتی فر در نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه ،هیئت امنای مساجد و مسئولین پایگاه های بسیج که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی مدیر  بنیاد بین‌المللی امامت و رییس پژوهشکده کلام اهل‌ بیت (ع) قم در محل مسجد صاحب الزمانی طبس برگزار شد؛ گفت:  ارکان مسجد: امام جماعت ، هیئت امنا و مسئول کانون مسجد هستند که می توانند در امر نشر معارف اهل بیت نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام بهشتی فر ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین ، با توجه به کارکرد مسجد در نشر معارف امامت گفت: مقدس ترین مکان در عالم هستی مسجد است و خانه کعبه در رأس آنها است و شاید پیام خداوند با تولد حضرت امیر المومنین  علیه السلام در کعبه این باشد که ولایت وامامت اساسی ترین رکن دین است وهمه  کسانی که دور خانه خدا طواف می کنند باید اعتقاد عملی  به ولایت وامامت باشند .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سبحانی مدیر  بنیاد بین‌المللی امامت با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: روز جهانی مسجد روز احیای یا و نام و کارکرد مساجد است و در این روز علاوه بر تبیین نقش و جایگاه مسجد فرصت مناسبی است خدمت یکساله خود را به ساحت مقدس بیت الله بازشناسی و ارزیابی کنیم و برای بهسازی وضعیت مسجد در سال بعد اندیشه و تلاش نماییم.

وی افزود: یکى از موفقیت هاى بزرگ پیامبر اکرم (ص) را باید در پیوند «مسجد و مردم» دانست. چرا که مسجد یکی از مهم‌ترین نهادهای جامعه اسلامی با کارکردی چند منظوره به شمار می آید. و ما باید تلاش کنیم اهداف و برنامه های مسجد را همانند صدر اسلام به جایگاه اصلی آن برگردانیم.

مدیر بین المللی بنیاد امامت با اشاره به جایگاه مسجد و اهل مسجد به روایتی از امیرالمؤمنین اشاره کرد که حضرت می فرمایند: هرآن کس به مسجد رفت و آمد کند؛ یکی از منافع هشتگانه به او خواهد ‌رسید: «برادر مفید و با ارزشی که او را در راه خدا کمک کند، علم و دانش نو، دلیل و برهان محکم (برای تثبیت عقاید)، کلماتیکه موجب هدایت او شود، رحمت مورد انتظار (شامل حال او می‏گردد)، موعظة که او را به سعادت راهنمایی کند و یا اینکه فساد و گناهی را، بخاطر ترس(از خدا) یا حیا (از مردم) ترک میکند.

وی بیان داشت: باید کاری کنیم تا مردم جهت امور خود و حل مشکلاتشان به مسجد مراجعه کنند و این نیازمند فکر ، مشورت و برنامه است

حجت الاسلام سبحانی اظهار کرد: یکی از اموری که تاکید شده و پایگاه آن مسجد است نشر معارف اهل بیت علیهم السلام است . در روایات اهل بیت علیهم السلام  گفته شده است بنیاد  هر کار خیری از ولایت سرچشمه  می گیرد و اصل تمام خیرات از اهل بیت علیهم السلام است. بنابراین کسی که پیوند با اهلبیت دارد خوبی‌های اهل بیت به او می رسد.

وی گفت: هر کس می خواهد خداشناسی حقیقی داشته باشد از طریق اهل بیت علیهم السلام میسر می شود و قبولی فروعات دین ، از طریق پیوند با اهلبیت عصمت علیهم السلام است

سپس گفت: امامت و ولایت از مساجد شیعه باید فریاد بزند و  انجام هر کار خیری از طریق مسجد باید داد بزند که این مسجد مسجد شیعی است و پایگاه ولایت است.

حجت الاسلام سبحانی گفت: برای نسل جدید باید برنامه داشت چرا که نسل جدید آن طور که باید ، درس آموخته ما نیست ، نسل جدید هر حرفی بزنید دنبال دلیل میگردد . و این نسل باید آیه محکمه بشنود چنانچه شبهه آمد کلمه ای بشنود تا شبهه برطرف شود. بنابراین یکی از نتایج مسجد باید افزایش معرفت دینی به نسل جدید باشد تا بتواند پایبند اعتقادات خود باشد و مسجد باید چندین برابر گذشته به او اطلاعات دینی و معارف اهلبیت عصمت علیهم السلام بدهد.

وی گفت: مساجد بباید هدف و برنامه داشته باشند تا جوان معرفت دینی ، سبک زندگی و پایبندی به اصول را در مسجد تقویت کند. اگر مسجد پایگاه امامت و ولایت شد خیرات در آن بروز می کند. و کسی که به مسجد خیری برساند هم دنیا و هم آخرتش را آباد می‌کند.


برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیت ،اساتید و طلاب حوزه های علمیه در طبس

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 29 بار