Thursday 02 May 2024

جستجو

شهرستان بشرویه ۱۴۰۲/۰۵/۲۱   برگزاری دومین جلسه شورای اقامه نماز در شهرستان بشرویه

برگزاری دومین جلسه شورای اقامه نماز در شهرستان بشرویه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در دومین جلسه شورای اقامه نماز گفت: در صورت تبیین آثار مثبت نماز در جامعه، افراد می توانند با اشتیاق کامل در اجرای این فریضه الهی گام بردارند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان بشرویه به ریاست فرماندار و با حضور امام‌جمعه و رؤسای ادارات عضو این ستاد در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 حجت‌الاسلام محمدهادی نودهی دبیر شورای اقامه نماز و رئیس اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز و لزوم توجه جدی به این امر مهم الهی، تلاش مسئولین شهرستانی و همه مردم را در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز مورد تأکید قرار داد و مصوبات جلسه قبل مطرح و پیگیری نمود

 وی گفت: در صورت تبیین آثار مثبت نماز در جامعه، افراد می‌توانند با اشتیاق کامل در اجرای این فریضه الهی گام مؤثر بردارند و زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در نمازهای جماعت فراهم سازند.

 سپس حجت‌الاسلام زارعی امام‌جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به آیه «الَّذینَ إِن مَککَنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» گفت: نماز علاوه بر جنبه فردی دارای جنبه اجتماعی است و وظیفه دولت اسلامی است که نسبت به اقامه نماز در جامعه اقدام نماید. وی افزود: ممکن است شبهه ای برای برخی به وجود آید که آیا مسئول در اقامه نماز باید نقشی داشته باشد که در جواب باید تصریح کرد: بله باید نقش داشته باشد بویژه این دولت انقلابی سیزدهم که در بسیاری از مسائل مقید به اصول شرعی و اسلامی و متکی به مردم است. حجت‌الاسلام زارعی با اشاره به اینکه اسلام و قرآن برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فحشا و منکر برنامه دارد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فحشا و منکرات در جامعه کمتر شود باید به نماز بیشتر توجه کنیم و حکومت اسلامی باید زمینه اقامه نماز را فراهم نماید. سپس مهندس علیزاده فرماندار بشرویه گفت: بعضی از مصوبات جلسه قبل موردتوجه دستگاه‌های اجرایی قرار نگرفته که ادارات باید بدانند هیچ کوتاهی در بحث نماز قابل‌قبول نیست. وی افزود: دولت سیزدهم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن یکی از راهکارهایی که به‌صورت جدی دنبال می‌کند توجه ویژه به اقامه نماز است. فرماندار بشرویه ادامه داد: در این زمینه دولت با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تفاهم‌نامه‌ای بسته و در این تفاهم‌نامه روستاهای فاقد مسجد و مدارس فاقد نمازخانه احصاء شده و ساخت مسجد و نمازخانه برای آنها در نظر گرفته شده است. علی زاده گفت: برنامه‌ریزی در خصوص علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان به نماز حائز اهمیت است و آموزش‌وپرورش با استفاده از ظرفیت مربیان پرورشی باید این مهم را به‌صورت جدی دنبال کنند.


برگزاری دومین جلسه شورای اقامه نماز در شهرستان بشرویه برگزاری دومین جلسه شورای اقامه نماز در شهرستان بشرویه برگزاری دومین جلسه شورای اقامه نماز در شهرستان بشرویه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 87 بار