Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان فردوس ۱۴۰۲/۰۴/۲۵   با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، گردهمایی مسئولین و اعضای هیئت امناء هیئات مذهبی و مداحان فردوس برگزار شد

گردهمایی مسئولین و اعضای هیئت امناء هیئات مذهبی و مداحان فردوس برگزار شد

گردهمایی مسئولین و اعضای هیئت امناء هیئات مذهبی و مداحان با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در فردوس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام1445، اداره تبلیغات اسلامی فردوس با همکاری نهاد امامت جمعه ، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان، اقدام به برگزاری گردهمایی  بزرگ مسئولین و اعضای هیئت امنا و مداحان این شهرستان کرد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام آزاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس ضمن عرض سلام و خیرمقدم به مدعوین برنامه به ویژه حضور مدیرکل محترم و هیئت همراه به نقش مهم و موثر هیئات مذهبی در برنامه های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: امروزه با توجه به هجمه های دشمن و ضرورت پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) در راستای جهاد تبیین و امید آفرینی، هیئات می توانند نقش مهم و موثر خود را در این زمینه ها به خوبی ایفا کنند و با تبیین و روشنگری زمینه را برای این موارد فراهم کنند .

وی تلاش هیئات مذهبی را برای برگزاری باشکوه و پرشور همراه با معرفت را در تبیین و روشنگری مردم و مخاطبین جلسات عزاداری و به صورت خاص در زمینه بحث عفاف و حجاب و رعایت پوشش اسلامی توسط عزاداران و کسانی که برای مجالس عزا به هیئت می آیند مهم برشمرد.

امام جمعه فردوس در این گردهمایی

حجت الاسلام شاکری در این گردهمایی ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین و هیئات مذهبی و مسئولین حاضر در جلسه به ویژه حجت الاسلام سالاری مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و هیئت همراه گفت: یکی از ویژگی های مهم هیئات مذهبی و دیگر تشکل های فرهنگی مذهبی در شهرستان مردمی بودن آنهاست و با توجه به تجربیات موفقی که در سال گذشته در مناسبت های مهم ملی مذهبی به ویژه ماه محرم الحرام داشتیم با کمک این تشکل ها به خصوص هیئات مذهبی توانستیم برنامه های بسیار باشکوه و پرشور با معرفت و بصیرت را در سطح شهرستان اجرا کنیم.

وی با تشکر از مجموعه اداره تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی و کانون مداحان در برگزاری این گردهمایی و تلاش بسیار خوب انان در برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی در شهرستان به ظرفیت ها و توانمندی های بالای شهرستان در حوزه های فرهنگی مذهبی به ویژه اجرای برنامه های کم نظیر فرهنگی مذهبی در طول سال به ویژه در مناسبت های خاص اشاره نمود و بر حضور مدیر کل محترم تبلیغات اسلامی استان در برنامه ها به ویژه در ایام ماه محرم الحرام و رصد میدانی برنامه ها و فعالیت ها تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این گردهمایی طی سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در بحث دیده بان انقلاب و نظام به کلید واژه جهاد تبیین اشاره نمودند و با ذکر این مطلب که هیئت کانون جهاد تبیین است، نقش هیئات مذهبی را در تبیین و روشنگری بسیار مهم برشمرد و خواستار الگو گیری هیئات در استکبار ستیزی و تبیین گری با نظر به شیوه تبیین گری اباعبدالله الحسین (ع) شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروزه دشمن در بحث عفاف و حجاب تلاش بسیار زیادی را در دستور کار خود دارد که نقش هیئات در این زمینه می تواند در مقابله هوشمندانه با این تحرکات مهم و موثر باشد .

حجت الاسلام سالاری، اتحاد و همدلی در هیئت و استفاده از ظرفیت ماه محرم الحرام را در بحث تبیین و توجه به موضوع عفاف و حجاب در مجالس عزاداری سید الشهداء و نگاه به جنگ شناختی و جنگ روایت ها را مهم برشمرد و با توجه به برنامه های دشمن در عرصه کنونی در واقعیت جلوه دادن دروغ ها به شکل بسیار زیبا بر نقش آفرینی هیئات مذهبی در جهت بیان حقیقت ها و تبیین گری و روشنگری برای مخاطبین جلسات عزاداری خود تاکید کرد.

مهندس روشن فرماندار شهرستان ضمن تشکر از هیئات مذهبی شهرستان در اجرای برنامه های بسیار پرشور و با بصیرت فرهنگی مذهبی با اشاره به جمله حضرت امام خمینی ( ره ) که « محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است » بیان داشت : ساختار عفاف و حجاب و حفظ شعائر دینی و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و برنامه هایی از این قبیل با حضور هیئات مذهبی به عنوان یکی از تشکل های قوی و منسجم مردمی تقویت می شود و با توجه به حضور مردم در هیئات در ماه محرم الحرام به جهاد تبیین اشاره نمود و بر برنامه ریزی دقیق و مناسب هیئات در جهت تبیین گری و روشنگری شرکت کنندگان در مجالس عزاداری سید الشهداء  تاکید کرد.

وی آمادگی فرمانداری شهرستان را در جهت تعامل با هیئات و رونق تبلیغات در شهرستان اعلام نمود و خواستار استفاده حداکثری از برنامه ها و فعالیت ها در ماه محرم الحرام شد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام محمدزاده کارشناس تشکل های مذهبی اداره کل به سوالات حاضرین پاسخ داد.

گفتنی ست: ارائه گزارش توسط مسئول شورای هیئات مذهبی و مسئول کانون مداحان و ذکر توسلی کوتاه به ساحت امام حسین (ع) و پخش کلیپ از سایر برنامه های این مراسم بود.

 


گردهمایی مسئولین و اعضای هیئت امناء هیئات مذهبی و مداحان فردوس برگزار شد گردهمایی مسئولین و اعضای هیئت امناء هیئات مذهبی و مداحان فردوس برگزار شد گردهمایی مسئولین و اعضای هیئت امناء هیئات مذهبی و مداحان فردوس برگزار شد

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی فردوس
بازدید : 62 بار