Friday 17 May 2024

جستجو

شهرستان طبس ۱۴۰۲/۰۴/۲۶   استفاده از فرصت محرم برای تحول روحی در جامعه

استفاده از فرصت محرم برای تحول روحی در جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت محرم برای تحول روحی در جامعه، گفت: محرم امسال نشردهنده خوبی ها باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ،حجت الاسلام حجت سالاری مکی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی ،مداحان و روحانیون شاخص که در محل سالن اجتماعت نهاد امامت جمعه برگزار شد؛ گفت: در وهله اول از همه هیئت‌های مذهبی که در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری پذیرای مهمانان غدیر بودند، تشکر می‌کنم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان ۳۷۰ موکب توسط هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی در ایام عید سعید غدیر برپا شد، اظهار کرد: ۴۲۰ هزار پرس طعام نیز بین مهمان امیرالمؤمنین (ع) توزیع شد.

 

برپایی ۳۷۰ موکب در عید غدیر

سالاری با بیان اینکه اولین اطعام دهنده روز عید غدیر حضرت امام حسن بوده است، گفت: با توجه به استقبال موکب ها و هیئت‌های عزاداری سال آینده مراسم روز عید غدیر باشکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم که اگر در کسوت تبلیغ دین و یا مداحی اهل بیت (ع) و خادم هیئت و میدان داری جلسه فعالیت می‌کنیم بتوانیم دل‌های مردم را جذب دین و مراسم و محافل ائمه معصومین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت قیام عزای سید و سالار شهیدان در آستانه ماه محرم گفت: اگر بتوانیم از موقعیتی که به عنوان مبلغ، مداح و هیئتی داریم برای جذب مردم به سمت فرهنگ امام حسین (ع) استفاده کنیم در واقع به یک نعمت بزرگ دست یافته‌ایم.

 

فرهنگ هیئت با انقلابی بودن گره خورده است

حجت الاسلام سالاری ادامه‌داد: بی شک شیر پاک و لقمه حلالی نصیب افراد می‌شود که در مسیر برپایی عزای سید الشهدا (ع) قدم برمی دارند تا جوانان در این محافل حضور پیدا کرده و از سرچشمه زلال فرهنگ حسینی و اهل بیت (ع) بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ هیئت با انقلابی بودن گره خورده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها حرف از شیعه انگلیسی و تسنن آمریکایی زده‌اند که دقت در کلام ایشان مسیرهای ناصحیح و انحرافی را به ما نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مخالفت با استکبار را بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آمریکای لاتین می‌توان دید، اظهار کرد: بسیاری از مبارزین در مسیر ظلم ستیزی از حضرت امام حسین (ع) الگوگرفته اند.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه دشمن از ترویج فرهنگ حسینی و انقلابی هراس دارد، یادآور شد: می‌توانیم از فرصت محرم برای تحول روحی فردی و اجتماعی استفاده کنیم.

 

هیئت مذهبی گره گشای مشکلات باشد

وی با بیان اینکه از محرم امسال برای نشر خوبی‌ها استفاده کنیم، یادآور شد: مردم و جامعه ما به فرهنگ حسینی نیاز دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر هیئت ما شرایط آزادی یک زندانی را فراهم کرده و یا جهیزیه یک زوج جوان را فراهم کند بی شک بین آن افراد و مجلس امام حسین (ع) جدایی نخواهد افتاد.


استفاده از فرصت محرم برای تحول روحی در جامعه استفاده از فرصت محرم برای تحول روحی در جامعه استفاده از فرصت محرم برای تحول روحی در جامعه استفاده از فرصت محرم برای تحول روحی در جامعه استفاده از فرصت محرم برای تحول روحی در جامعه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 54 بار