Friday 17 May 2024

جستجو

شهرستان طبس ۱۴۰۲/۰۴/۱۴   برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس

برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبسدر جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان گفت: امروز کشور ، نظام و جبهه حق در اجرای برنامه ها نیاز به انسجام ، هماهنگی و کار تشکیلاتی همراه با برنامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ، حجت الاسلام رضا بهشتی فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس در نشست هم اندیشی فعالان حوزه تبلیغ و فرهنگ دینی به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی که در محل حسینیه عمادالملکی طبس،برگزار شد؛  هدف از برگزاری این نشست ، تأثیر گذاری فعالیت های فرهنگی در جامعه دانست و گفت:  تشکیل یک شبکه هماهنگ از مجموعه فرهنگی از جمله روحانیت ، مسئولین و فعالان فرهنگی ، فعالان قرآنی ، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان در اجرای  برنامه های  فرهنگی  از لحاظ محتوا و کیفیت  می تواند ،تأثیرگذاری بهتری داشته باشد.

وی گفت: امروز کشور ، نظام و جبهه حق در اجرای برنامه ها نیاز به انسجام ، هماهنگی و کار تشکیلاتی همراه با برنامه دارد.

در ادامه دکتر حیدری از اعضای مجمع قرآنیان طبس به مسئله مهم جهاد تبیین پرداخت و گفت: در مسئله جهاد تبیین مبلغین ، قرآنیان ، مداحان و مسئولین هیئات مذهبی پای کار باشند. در مقابل افکار فاسدی که دشمن در جامعه تزریق می کند نباید سکوت کرد.

وی بیان کرد:دشمن برای انحراف جامعه از سه ابزار تهدید ،تحریم و تحریف استفاده می کند و مسیر شکستن تحریم با مسیر شکست تحریف اتفاق می افتد. اگر بخواهیم تهدید و تحریم شکسته شود باید تحریف شکسته شود.

دکتر حیدری اراز داشت: مسئله تحریف در نگاه اول یک موضوع تبلیغی است  ولی ساز و کاری است که در ساختار حکومتی و مسائل اقتصادی دخالت می کند. نمونه عینی آن در اغتشاشات سال 1401 رخ داد . خیلی از تحاریفی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اتفاق افتاد ماهیتی تبلیغی داشت لذا برای حل خیلی از مشکلات فرهنگی ، اقتصادی  چه در حوزه ساختاری و چه در حوزه مدیریتی نیاز است که تبیین درستی القا شود و از تحریف جلوگیری شود و این امر اتفاق نمی افتد مگر این که علاقه مندان در حوزه فرهنگی و تبلیغی قدم مؤثری بردارند.

در ادامه کدخدایی رئیس مجمع قرآنیان گفت: اجرای برنامه فرهنگی مؤثر یکی از دغدغه های مشترک بین فعالان حوزه فرهنگ و تبلیغ می باشد.

وی گفت: با توجه به دو امانتی کا پیامبر اسلام برای ما به یادگار گذاشتند یکی قرآن و دیگری اهل بیت (ع) می توان جهت پیوند بیشتر این دو فریضه ، کارهای خوب و شایسته ای انجام داد

کدخدایی بیان کرد:چنانچه هیئات مذهبی به امر قرآن و کلام وحی اهمیت بیشتری بدهند مشخضا اجرای برنامه های مذهبی و معنوی که با حضور جمعیت انبوه عاشقان اهل بیت (ع) برگزارمی شود با تلاوت قرآن کریم و قرائت مجلسی قرآن کریم زینت بخش و زینت افزای محافل اهل بیت (ع) خواهد بود.

سپس مهندس رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با توجه به دهه امامت و ولایت ، نکاتی را درباره غدیر بیان نمود و گفت: از بزرگترین افتخارات شیعه معرفی شخصیت حضرت علی (ع) بعنوان امام اول ما شیعیان است.

وی در ادامه به سطح مطالبات جامعه از مسئولین پرداخت و گفت: انتظار می رود نیروهای جهادی در بحث جهاد تبیین بیشتر پای کار باشند. با توجه به انجام کارهای بسیار بزرگ انتظار می رود فعالان فرهنگی نیز دستاوردهای انقلاب و نظام را به خوبی تبیین کنند تا سطح مطالبات به مسائل ناچیز تنزل نیابد.

سپس حجت الاسلام زنجانی امام جمعه موقت طبس گفت: تعامل مجمع قرآنیان با هیئات مذهبی که خروجی آن برنامه های زیبای فرهنگی است از ابداعات عالی است.

وی گفت: در جلسات فرهنگی به دور از مباحث سیاسی و اقتصادی دو کار مهم باید صورت گیرد. یکی آسیب شناسی فرهنگی و دیگری مدیریت فرهنگی

امام جمعه موقت طبس بیان کرد:نهاد های فرهنگی باید به مسئله خود انتقادی اهمیت دهند و قبل از اجرای کارهای فرهنگی تدبیر کنند. چرا که به فرموده مولای متقیان  امام على عليه السلام : التَّدبيرُ قَبلَ العَمَلِ يُؤمِنُكَ مِنَ النَّدَمِ ؛عاقبت انديشى پيش از عمل ، تو را از پشيمانى در امان مى دارد.

در ادامه حاضرین در جلسه از نوای ذاکر اهل بیت حاج صادق قاضی زاده که در فضیلت حضرت علی (ع) مدیحه سرایی نمودند بهره مند شدند.

همچنین به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از فعالان حوزه فرهنگی ، قرآنی و تبلیغی  تجلیل شد.

لازم به ذکر است در پایان  شرکت کنندگان در جلسه با غذای متبرک علوی متنعم شدند.


برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس برگزاری جلسه هم اندیشی فعلان حوزه تبلیغ و فرهنگ شهرستان طبس

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 82 بار