Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان بیرجند ۱۴۰۲/۰۴/۱۲   فرصت تبیین گری را از دست ندهیم

فرصت تبیین گری را از دست ندهیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دنیای تک قطبی به پایان رسیده است، گفت: نباید فرصت های تبیین گری را از دست دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند در همایش آموزشی محتوایی تبیین گران ویژه مبلغین خراسان جنوبی که در آستانه عید سعید غدیر خم اظهار کرد: گاه ممکن است کسی چون پسر نوح در خانه نبوت بزرگ شود ولی جذب چیز دیگری قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا بررسی کنیم چه چیزهایی ما را جذب می‌کند، بیان کرد: البته بسیاری از دلبستگی ها در هنگام آزمایش‌های الهی و تلاطم‌های روزگار مشخص می‌شود.

عبادی با اشاره به ریشه فطری برخی از جذابیت‌ها و محبت‌ها گفت: از برخی بزرگان اهل سنت نقل شده است که ما فرزندان خود را بر محبت اهل بیت (ع) امتحان می‌کنیم که اگر برای آنها این محبت جذابیت داشت به آینده آنها امیدوار می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه در کنار محبت خداوند و اولیا و ارزش‌های اخلاقی باید نفی طاغوت را نیز داشته باشیم، ادامه داد: در فرهنگ دینی کمک و یاری ظلم حتی در حد دادن یک قلم به ظالم به شدت قبیح و زشت شمرده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مسلمان بودن با کمک به ظلم و وجود طاغوت یک جا جمع نمی‌شود.

عبادی با بیان اینکه غدیر یک روز تاریخی نیست، ادامه داد: باید درس‌های تاریخی غدیر را احصا کرد و برای امروزه و آینده مورد استفاده دهیم.

وی گفت: استکبار و دشمنان دین جنایت‌های متعددی انجام می‌دهند ولی به واسطه فریب و مکر رسانه‌های آنان جلوه بیرونی این جنایت‌های زشت و ناشایست نشان داده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: باید حقایق را با تبیین و استدلال برای مردم نشان داد که این وظیفه مهم بی شک بر دوش مبلغان دینی است که از فرصت‌هایی چون غدیر خم و بعد محرم و صفر برای تبیین گری استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دنیای تک قطبی به پایان رسیده است، بیان کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی چون فرانسه شاهد اعتراض و آشوب هستیم و آمریکا و صهیونیست نیز با مشکلات عدیده‌ای رو به رو است.

عبادی با تأکید بر اینکه دنیا زبان انقلاب و پیام آن را دریافته است، گفت: در چنین شرایطی باید به سمت تمدن اسلامی برویم.

وی یادآور شد: هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که یک انسان به دست ما هدایت شود و با وجود این انسان‌ها تحول در جامعه رخ دهد.

در پایان این مراسم طلاب و مبلغین خراسان جنوبی نسبت به هتک حرمت قرآن در سوئد اعلام اعتراض کردند و تأکید کردند که قرآن، رسول اکرم و اهل بیت (ع) خط قرمز مسلمانان است.


فرصت تبیین گری را از دست ندهیم فرصت تبیین گری را از دست ندهیم فرصت تبیین گری را از دست ندهیم

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بیرجند
بازدید : 50 بار