Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان بیرجند ۱۴۰۲/۰۴/۱۲   در همایش تبیین گران مطرح شد؛ راهکار شناخت اولویت‌ها در کار تبلیغی/غدیر روز فرح و شادی است

راهکار شناخت اولویت‌ها در کار تبلیغی/غدیر روز فرح و شادی است

عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: هر کار فرهنگی و تبلیغی که موجب انتفاع مردم، انتفاع دین و خشم دشمن شود اولویت امروز است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام صابری تولایی عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: هر کار فرهنگی و تبلیغی که موجب انتفاع مردم، انتفاع دین و خشم دشمن شود اولویت امروز است.

عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت اجتماعات دینی و مذهبی و نقش آن در گسترش باورهای مذهبی گفت: در دهه کرامت دیده‌ایم بسیاری از کسانی که شاید ظاهر دینی و حجاب مطلوبی نداشته‌اند نیز با دیدن پرچم امام رضا (ع) اشک بر چشمانشان جاری و دل‌هایشان منقلب شده است.

عید غدیر روز فرح و شادی است

وی با بیان اینکه در روز عید غدیر خم نیز باید این اجتماعات را داشته باشیم افزود: روز غدیر روز فرخ و شادی است و برنامه‌ریزی ما نیز باید به این سمت باشد.

مدیر مؤسسه فصل‌الخطاب گفت: برای اینکه بفهمیم کاری که به صورت مصداقی در حوزه تبلیغ دین انجام می‌دهیم چه میزان اولویت دارد باید میزان انتفاع و بهره‌مندی دین از این اقدام خود را ملاک قرار دهیم.

وی افزود: بی شک هر چقدر کار فرهنگی و تبلیغی که انجام می‌دهیم موجب انتفاع دین شود به همان نسبت اولویت دارد.

نسبت دعا و یاری امام معصوم (ع)

صابری تولایی با اشاره به مفهوم دقیق عبادت در فرهنگ دینی و در رابطه با یاری امام معصوم (ع) گفت: نمی‌توان زمانی که حسین (ع) را در روز عاشورا تکه تکه می‌کنند گوشه‌ای بنشینیم و تنها برای امام (ع) دعا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تفاوت نگاه امام (ره) و انجمن حجتیه بر شناخت اولویت‌ها بود، بیان کرد: در دوره که استکبار و ابر قدرت‌ها علیه اسلام فعالیت می‌کنند نمی‌توان گوشه‌ای نشست و تنها برای ظهور امام زمان دعا کرد.

عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای شناخت اولویت‌ها در کار تبلیغی گفت: میزان انتفاع مردم از اقدامی که انجام می‌دهیم و فوریت کار یک دیگر از راه‌های شناخت است.

انتفاع مردم و خشم دشمن یک ملاک اولویت داشتن کار فرهنگی است

حجت‌الاسلام صابری تولایی با طرح یک سوال گفت: به راستی حسینیه‌ای که تنها در ایام محرم و صفر فعالیت دارد اولویت جامعه ما است و یا حسینیه و مسجدی که در طول سال نسبت به فعالیت فرهنگی اهتمام دارد که به طور طبیعی چون مردم از دومی نفع بیشتری می‌برند، اولویت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: همچنین اگر کاری که در حوزه تبلیغ انجام می‌دهیم موجب خشم دشمن می‌شود بی شک آن کار اولویت دارد.

این مبلغ کشوری یادآور شد: در مناسبت‌هایی چون غدیر و محرم مخاطب ما از اقشار مختلف جامعه هستند و از این نظر در سخنرانی‌ها نمی‌توان تنها به صرف بیان تاریخی یا تنها مسائل خانوادگی بسنده  کرد بلکه باید همه گروه‌ها را در نظر گرفت.


راهکار شناخت اولویت‌ها در کار تبلیغی/غدیر روز فرح و شادی است راهکار شناخت اولویت‌ها در کار تبلیغی/غدیر روز فرح و شادی است

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بیرجند
بازدید : 49 بار