Tuesday 07 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۰۴/۱۰   معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ برپایی ۶۷ کاروان شادی در دهه ولایت

برپایی ۶۷ کاروان شادی در دهه ولایت

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان، گفت: برپایی ۵۷ کاروان شادی و ۲۶۰ ایستگاه صلواتی ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد قناعت، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: به مناسبت ایام عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت برنامه‌های متعددی در شهرهای خراسان جنوبی اجرا می‌شود که مهمترین آن‌ها برپایی میهمانی بزرگ غدیر از میدان ابوذر بیرجند تا میدان شهدا با برنامه های متنوع فرهنگی است.

معاون فرهنگی، آموزشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه در شهر بیرجند ۴۰ جلسه محوری به این مناسبت برگزار می‌شود، بیان کرد: ۲۰ جلسه در قاین، پنج جلسه در فردوس، ۲۰ جلسه در طبس، ۷۰ جلسه در بشرویه، سه جلسه در سرایان، چهار جلسه در سربیشه، پنج جلسه در نهبندان، پنج جلسه در درمیان، ۱۰ جلسه محوری در خوسف و سه جلسه نیز در حاجی‌آباد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قناعت با اشاره به اینکه درمجموع ۱۸۵ جلسه محوری در ایام دهه امامت و ولایت در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: به همین مناسبت ۲۶۰ ایستگاه صلواتی نیز در نقاط مختلف استان برپا می‌شود.

وی بابیان اینکه بیشترین ایستگاه‌های صلواتی مربوط به شهر بیرجند با ۷۰ ایستگاه است، گفت: به مناسبت عید سعید غدیر ۷۱ مسابقه فرهنگی و ۹۰ مراسم تکریم و عقد اخوت نیز در شهرهای مختلف خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، آموزشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از سنت‌های در عید غدیر مراسم خطبه‌خوانی است که در شهرهای مختلف استان در روز عید سعید غدیر ۶۹ مراسم خطبه‌خوانی غدیر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قناعت با تأکید بر اینکه در این ایام برپایی ۶۷ کاروان شادی را در نقاط مختلف استان خواهیم داشت، گفت: از دیگر مستحبات و سنت‌های این عید بزرگ بحث اطعام است که به همین مناسبت در روز عید سعید غدیر ۲۴۵ هزار نفر در خراسان جنوبی اطعام خواهند شد.

وی افزود: همچنین در به مناسبت عید سعید غدیر ۴۲ محفل قرآنی و هفت پویش در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، یادآور شد: امیدواریم به بهترین نحو برنامه‌های این روز بزرگ را برگزار کرده و شادی‌بخش دل‌های مؤمنان و محبان امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) باشیم.

معاون فرهنگی، آموزشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین برپایی موکب‌ها را در نقاطی از استان را شاهد خواهیم بود.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 50 بار