Tuesday 07 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۰۴/۰۸   معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: برگزاری نماز عید قربان در ۱۳۹ نقطه خراسان جنوبی

برگزاری نماز عید قربان در ۱۳۹ نقطه خراسان جنوبی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: نماز عید قربان در ۲۹ نقطه شهری و ۱۱۰ نقطه روستایی استان اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد قناعت معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز عید قربان در ۲۹ نقطه شهری و ۱۱۰ نقطه روستایی اقامه شد، اظهار کرد: هم استانی‌های عزیز با شرکت در این نماز پرفیض از برکات روز عید قربان بهره‌مند شدند چراکه عبادت در شب و روز عید قربان بسیار سفارش شده و احیای شب عید قربان به دعا، نماز و نیایش فضیلت فراوانی دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم اقامه نماز عید قربان در شهرستان بیرجند به امامت آیت‌الله عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان ساعت 5:30 صبح در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد و در سایر شهرستان‌ها نیز به امامت ائمه جمعه و روحانیون مستقر اقامه شد.

حجت‌الاسلام قناعت عید قربان را درس بزرگی برای همه مسلمان‌ها دانست و افزود: ایثار و از خود گذشتن برای حفظ دین اسلام بزرگ‌ترین درس این عید است که همه ما وظیفه‌داریم در عمل به آن پایبند باشیم.

وی بابیان اینکه بعد از ایام عید قربان تا روز عید غدیر جشن‌های دهه امامت و ولایت آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم هر چه باشکوه ارادت خود را به خاندان امامت و رسالت نشان دهیم.

معاون فرهنگی، آموزشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: آیه «تبلیغ » ازجمله آیاتی است که داستان غدیر را جاودانه نموده است و تبیین واقعه «غدیر خم» در جامعه کنونی یک ضرورت فرهنگی و اعتقادی است که همه وظیفه‌داریم در راستای تبیین آن بکوشیم و مبلغ غدیر باشیم.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 36 بار