Tuesday 07 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۰۴/۰۸   مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ چهره شهرهای خراسان‌جنوبی عفیفانه است

چهره شهرهای خراسان‌جنوبی عفیفانه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چهره شهرهای استان نجیبانه است، گفت: نبود خلاقیت، گران بودن زیست عفیفانه و نبود نقشه جامع از نقاط ضعف کار فرهنگی در حوزه حجاب است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجتالاسلام حجت سالاری مکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در نشست با برخی خبرنگاران استان اظهار کرد: از آنجایی که عیار تقید بر ارزش‌های دینی در خراسان جنوبی بالا است اثر گذاری تبلیغات دشمن در مقوله بی حجابی بر بوم منطقه سخت‌تر است و لذا باید گفت میزان آسیب پذیری مردم ما در استان تا کنون به نسبت بقیه استان‌ها کمتر است.

حجتالاسلام سالاری مکی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان افراد را علاقمند به پوشش دینی کرد، گفت: علاقه مند شدن انسان به خیلی از چیزها و باورها بر اساس ارزش گذاری است که برای آن مسئله و موضوع دارند.

وی افزود: به طور قطع زمانی افراد به سمت پوشش خدا پسند و اسلامی متمایل خواهند شد که در وهله اول در خصوص ارزشمندی و کرامت حاصله از این فریضه و نیز منفعت دنیوی و اخروی آن از اقناع کاملی برخوردار شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در وهله دوم نسبت به پشت صحنه تلاش طرفداران بی قیدی و بی‌عفتی آگاه شوند که هدف اصلی این پروژه که امروز برای زن و مرد مسلمان ایرانی طراحی شده است چیست؟

حجتالاسلام سالاری یادآور شد: بدون شک اگر در این دو موضوع معرفت کاملی برای افراد حاصل شود علاقمندی ذاتی برای فرد در تقید به پوشش اسلامی به وجود خواهد آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: وقتی فواید عفاف و مضرات بی عفتی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی برای شخص و جامعه تبیین شود جبهه گیری منفی در برخی از افراد کمتر شکل خواهد گرفت.

حجتالاسلام سالاری بیان کرد: نکته بعدی در نوع ارائه مطلب به افرادی که نسبت به حجاب آگاهی کمی دارند این است که این طیف را تنها باید از طریق نصیحت و خیر خواهی به حجاب متوجه کرد.

وی اظهار کرد: قسمت زیادی از طراحی دشمن این است که مسئله حجاب را یک ابزار سیاسی برای مواجهه با نظام قرار داده و لذا با نقشه پنهان دشمن یک نوع تقابل بین افراد به وجود آمده و خیلی در ابتدا واکنش منفی دارند.

حجتالاسلام سالاری در پاسخ به سؤالی در زمینه نقاط ضعف کار فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف یادآور شد: نبود دقت در زمان بندی فعالیت برای عفاف و حجاب یکی از این نقاط ضعف است چرا که از پیش دبستانی باید معارف دینی را با مقدار مشخص و به صورت مستمر به جامعه ارائه کرد.

وی یادآور شد: نبود خلاقیت و تنوع در فعالیت‌های فرهنگی، بخشی نگری و نبود نقشه جامع در کار فرهنگی عفاف و حجاب، عدم توجه به خنثی سازی فعالیت دشمن در این مقوله و گران بودن زیست عفیفانه در کشور از دیگر نقاط ضعف ما در حوزه کار فرهنگی پیرامون عفاف و حجاب است.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 41 بار