Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان بشرویه ۱۴۰۲/۰۴/۰۸   تشکیل محافل قرآنی مهمترین وسیله در شناسایی استعدادهای قرآنی

تشکیل محافل قرآنی مهمترین وسیله در شناسایی استعدادهای قرآنی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با فعالان قرانی شهرستان بشرویه گفت: تشکیل محافل قرآنی موجب شناسایی استعداد های قرآنی می شود

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با فعالان قرآنی  با اشاره به حدیث حضرت امام سجاد «ع» که فرمودند: «لو ماتَ مَن بَینَ المَشرِقِ و المَغرِبِ لَما استَوحَشتُ بعدَ أن یکونَ القرآنُ مَعی» گفت: با قرآن بودن موجب رهایی از وحشت می‌شود و تشکیل محافل قرآنی موجب شناسایی استعدادهای قرآنی در استان و بالطبع در کشور می‌شود.

 وی افزود: موضوعی که مدنظر حضرت آقا به‌عنوان یک شخصیت تراز قرآنی در کشور است این است که از قرائت، تلاوت، ترتیل و تدبر به تعالی و رفتار قرآنی برسیم .

 وی افزود: ما باید در بحث رسانه و فضای مجازی در آنچه که نیاز جامعه امروزی است و آنچه که دشمن به ارزش‌های دینی هجمه وارد می‌کند از داروی شفابخش قرآنی استفاده کنیم.

 حجت‌الاسلام سالاری مکی برگزاری محفل قرآنی دوره‌ای در روستاها را بسیار مفید و ارزشمند دانست و افزود: تشکیل چنین محافلی موجب شناسایی استعدادهای قرآنی می‌شود و ما در مرکز استان به میزبانی هیئات مذهبی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. وی در پاسخ به درخواست تشویق اعزام اردویی گفت: در هشت سال گذشته با کمبود بودجه فرهنگی مواجه بودیم و به‌هرحال بازهم وظیفه خود می‌دانیم در این زمینه ظرفیت‌سازی نمائیم.

 وی گفت: بیش از ۳۰۰ نفر دانش‌آموز را در تابستان به اردوهای تفریحی فرهنگی با رویکرد استکبارستیزی و توجه به اهداف دشمن در بعد دانش‌آموزی به اردو خواهیم فرستاد. وی در بیان دغدغه یکی دیگر از فعالان قرآنی افزود: در چند ماه آینده نسبت تأسیس مؤسسه تدبر در قرآن و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام در مرکز استان اقدام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی رسانه‌ای شدن فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان را مهم برشمرد و گفت: بین اداره کل تبلیغات اسلامی و صداوسیمای خراسان جنوبی تفاهم‌نامه همکاری در نشر اخبار مخصوص معارف استان بسته‌شده است. وی در خصوص ریزش دانش‌آموزان در فعالیت‌های فرهنگی و دینی خاطرنشان کرد: دلیل ریزش آن‌ها به این خاطر است که ما آن سبک را که قرار شد شخصیت فرد را پایدار کنیم و موجبات ریشه‌دواندن او را فراهم کنیم از آن غافل شده‌ایم.


تشکیل محافل قرآنی مهمترین وسیله در شناسایی استعدادهای قرآنی تشکیل محافل قرآنی مهمترین وسیله در شناسایی استعدادهای قرآنی تشکیل محافل قرآنی مهمترین وسیله در شناسایی استعدادهای قرآنی تشکیل محافل قرآنی مهمترین وسیله در شناسایی استعدادهای قرآنی تشکیل محافل قرآنی مهمترین وسیله در شناسایی استعدادهای قرآنی تشکیل محافل قرآنی مهمترین وسیله در شناسایی استعدادهای قرآنی

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 59 بار