Tuesday 21 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۲/۰۴/۰۱   برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین

همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرماندار، امام جمعه و روحانیون مستقر، طرح هجرت و هدایت در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی قاین برگزار شد.

به گزار ش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام احمد علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاینات در همایش روحانیون مستقر، طرح هجرت و هدایت که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل (ره) بنا به ضرورت ساماندهی امور تبلیغات دینی تشکیل شد.

وی افزود: امروز با گذشت بیش از چهل سال از عمر با برکت این تشکیلات، گام های زیادی را برای آگاه سازی جامعه برداشته و نقش وافری را در هدایت مردم در مسائل دینی داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان این که اول تیرماه سالروز سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر فرمان امام در سال ۱۳۶۰ است، گفت: سازمان تبلیغات منشاء برکات و خیرات در کشور و در شهر و روستاها بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات در شهرستان، اظهار کرد: یکی از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی شبکه تبلیغ آن است که اعزام مبلغین به نقاط مختلف شهر و روستاها به روش های کوتاه مدت، بلند مدت و دعوت از نخبگان حوزوی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰۰ مبلغ به اقصی نقاط شهرستان در مناسبت های مختلف اعزام شده اند، عنوان داشت: در حال حاضر۴۲ روحانی مستقر و طرح هجرت در شهرستان قاینات حضور دارند که ۳۲ روحانی در حوزه کاری بخش مرکزی و بخش سده هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاینات از حضور مبلغینی از مشهد و قم در ایام مختلف سال در شهرستان قاین خبرداد و گفت:همایش طلایه داران تبلیغ هرساله درآستانه ماه مبارک رمضان با حضور مبلغین و طلاب و روحانیون برگزار می‌شود و دراین همایش،شاخصه های زیادی از جمله جایگاه ولایت و آسیب های اجتماعی، مباحث صرفه جویی در آب و برق و مسائل روز به مبلغین یادآوری می‌شود تا در جلسات متعدد برای مردم مسائل تبیین می‌شود.

حجت‌الاسلام علی پور همچنین از دیدار با روحانیون و طرح یاوران تبلیغ خبر داد و افزود: در طول سال بیش از دو مرتبه در تک تک روستاها حاظر و از خانواده های این عزیزان تجلیل شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاینات همچنین از دیدار با پیشکسوتان تبلیغ و مداحان پیشکسوت این شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تاسیس اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاینات از شناسایی ۱۶۴ هیئت مذهبی و کد دار کردن هیئات مذهبی خبر داد و گفت: همچنین تاکنون ۲۰۰ مداح و نوحه خوان نیز در شهرستان قاینات شناسایی شده اند.

حجت‌الاسلام علی پور از ساخت ۳۲ خانه عالم روستائی به همت سازمان تبلیغات خبر داد و افزود: در حال حاظر ۲۰ خانه عالم تجهیز و ۲ خانه عالم تعمیر و اعتبار دویست و هشتاد و سه میلیون تومان جهت تجهیزات و تعمیرات دیگر خانه های عالم تخصیص پیداد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال جاری طرح مواسات و کمک مومنانه توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در قالب  500 بسته غذایی ( شامل ۱۰ کیلو برنج، روغن، قند و ماکارونی به ارزش  پانصد میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است

فرماندار نیز در این جلسه به بیان خدمات دولت مردمی سیزدهم در شهرستان قائنات پرداخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن،  احداث تصفیه خانه و انتقال پساب فاضلاب شهر قائن به مجتمع فولاد، کلنگ زنی کارخانه تولید الیاف شیشه با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۸۰۰ نفر و تکمیل و افتتاح قسمت احیا کارخانه فولاد را از جمله آنها دانست.

 در پایان از زحمات و تلاشهای روحانیون به جهت فعالیتهای عمرانی و فرهنگی و ... در سطح شهر و روستاها تجلیل شد.


برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ به‌مناسبت سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قاین

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 128 بار