Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان بیرجند ۱۴۰۲/۰۳/۲۹   مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ در مناسبت‌ها به دنبال کار جمعی باشیم

در مناسبت‌ها به دنبال کار جمعی باشیم

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با فرماندار شهرستان بیرجند از پیشنهاد برپایی سفره کیلومتری غدیر توسط هئیت‌ها و تشکل‌های شهرستان با کار جمعی ادارات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با فرماندار شهرستان بیرجند گفت: در شهرستان بیرجند جلسات فاخر مذهبی زیادی برگزار می‌شود ولی اجتماع بزرگ کمتری در شهرستان را داشته‌ایم و روحیه کار جمعی در شهرستان بیرجند را باید بالا ببریم.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: در دیدار مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری -مدظله‌العالی-  ده محور را بیان فرمودند: بروید دنبال کار نو، فکر نو که برنامه‌هایی مثل سلام فرمانده و روزه اولی‌ها این‌ها کار سازمان تبلیغات، و یک فکر‌نو بود که در دوره رئیس جدید سازمان تبلیغات کشور، حجت‌الاسلام قمی شکل گرفت و به یک رویکرد فرهنگی تبدیل شد؛ و در همان جلسه مقام معظم رهبری سفره کیلومتری غدیر را مطرح کردند که ایشان فرمودند: این کار خوبی است و این را توسعه دهید.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: 18 هیئت و تشکل در شهرستان بیرجند به‌اتفاق نظر رسیدن که این کار انجام شود و از شما و مردم تقاضا داریم که در این کار بزرگ این مجموعه را یاری کنید.

وی افزود: برنامه غدیر از میدان ابوذر که ستاد مردمی غدیر در آن برنامه محوری دارد شروع و به نام محله موکب تا مدرس ادامه می‌یابد و در این محله  هر 50 متر الی 100 متر یک موکب و ایستگاه زده می‌شود تا تکه‌ای از پیاده‌روی اربعین در جشن غدیر برای مردم به نمایش داده شود؛ در بحث غدیر همه شهرستان‌ها پای‌کار هستند و انشا الله بتوانیم جشن خوبی در شأن امیرالمؤمنین(ع) برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه به بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: باید جلوی کشف حجاب و بد‌حجابی گرفته شود و همه‌ی ما در قبال این آسیب مسئول هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این دیدار بیان کرد: ما باید نقطه آسیب شهر را بشناسیم و در همان نقطه آسیب،  فعالیت فرهنگی داشته باشیم و ما هم درباره این موضوع برنامه داریم تا نشست‌های اقناعی در غالب گپ دخترانه گرفته شود.

وی در پایان این دیدار با اشاره به بحث اعتبارات گفت: اعتبارات فرهنگی توجه جدی‌تری را می‌طلبد و از حضرت‌عالی تقاضا داریم در این زمینه و خصوصاً در ساخت مجتمع دارالقرآن ما را یاری فرمایید.

د ر این دیدار حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای غدیر گفت: مباحثی هست که  پیگیری و پشتیبانی فرمانداری به‌صورت ویژه را می‌طلبد و تهیه اقلام غذایی مانند قند، شکر، روغن و برنج، در اسرع وقت و باقیمت مناسب  و در اختیار قرار دادن آن به هئیات و تشکل‌ها ویژه باید دیده‌شده تا تشکل‌ها بتوانند برنامه‌ریزی درستی برای ایام غدیر داشته باشند.

حجت‌الاسلام لطفی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای ساخت دارالقرآن شهرستان بیرجند، گفت: این اعتبارات در نظر گرفته‌شده در سال‌های اخیر برای دارالقرآن شهرستان بیرجند و با توجه به قیمت مصالح نمی‌توان این مجتمع را احداث کرد که اعتبار در نظر گرفته‌شده برای این پروژه 300 میلیون تومان است که 20 درصد تخصیص در نظر گرفته‌شده که ابا این بودجه نمی‌توان کاری از پیش برد.

در پایان علی فاضلی‌فرد؛ فرماندار شهرستان بیرجند گفت: در بحث غدیر کوتاهی از ما است و غدیر هویت شیعه است و ما باید از دیگر شهرهای مثل زنجان و دیگر استان‌ها الگو بگیرم.

وی گفت: ما هم در بحث غدیر پیگیری راداریم انجام می‌دهیم و در این کار بزرگ همکاری خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان بیرجند افزود: غدیر را باید مثل محرم و حتی با شور بیشتر کارکنیم و شناخت جنگ ترکیبی یک ضرورت است که باید موردتوجه تمام مسئولین فرهنگی استان قرار گیرد.       


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بیرجند
بازدید : 57 بار