Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان بشرویه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷   برگزاری جلسه فعالان عید سعید غدیر خم در شهرستان بشرویه

برگزاری جلسه فعالان عید سعید غدیر خم در شهرستان بشرویه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در جلسه فعالان عید سعید غدیر خم شهرستان گفت: موضوع انتظار امام زمان«عج» در خطبه غدیر و امیدآفرینی به آن، مهم‌ترین چیزی است که پیامبر اکرم«ص» به آن پرداخته است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدهادی نودهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در جلسه برنامه‌ریزی‌ای که با حضور فعالان عید غدیر در محل نهاد امامت جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: موضوع انتظار امام‌ زمان «عج» در خطبه غدیر و امیدآفرینی به آن، مهم‌ترین چیزی است که پیامبر اکرم «ص» به آن پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 54 برنامه فرهنگی توسط ادارات و فعالان مذهبی در خصوص غدیر انجام شده است افزود:  امسال یک گروه جهادی از دانشگاه امام صادق «ع» در شهرستان بشرویه جهت برنامه‌های فرهنگی قربان تا غدیر از 14 تا 18 تیرماه حضور خواهند داشت و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان، تجلیل از هیئات مذهبی فعال، تجلیل از مواکب برتر، دیدار با سادات، در فعالیت‌های آنها گنجانده شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: کارهای خوبی در زمینه‌های فرهنگی و دینی در شهرستان انجام می‌شود؛ اما بحث رسانه‌ای شدن آن ضعیف واقع شده است و انتظار ما از فعالان فرهنگی مساجد، هیئات و اماکن مذهبی این است که به فعالیت‌های خود پیوست رسانه‌ای اضافه کنند و حداقل به‌منظور رسانه‌ای شدن فعالیت‌های خود در سطح شهرستان و حتی استان، اقدامات انجام شده خود را به اداره تبلیغات اسلامی جهت بازتاب در رسانه‌ها، ارائه نمایند.

در ادامه حجت‌الاسلام زارعی امام‌جمعه بشرویه گفت: ما در جهان اسلام و حتی تشیع مساله ای مهم‌تر از مساله ولایت و غدیر نداریم چرا که به فرمایشات حضرت امام رضا «ع»، اگر مردم روز غدیر خم را خوب بشناسند و بدانند چه روزی است و عظمت و تکریم آن را حفظ کنند ملائک روزی‌ده بار با آنها مصافحه می‌کند و این دلیل بر عظمت و بزرگی روز غدیر و مساله ولایت است.

امام‌جمعه بشرویه با اشاره به ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مساله غدیر اشاره نمود و افزود: متأسفانه غدیر مظلوم واقع شده است و مردم بعد از انقلاب متوجه شده‌اند که دشمن کجا را هدف قرار داده است و به دنبال چه چیزی است و فهمیده‌اند که اگر بخواهند اعتقادات و باورهای ما را بگیرند باید ولایت و غدیر را نشانه بگیرند؛ اما خوشبختانه این تیر دشمن هم به خطا رفته است و مردم به سمت‌وسوی احیای غدیر در حرکت هستند.

وی با اشاره به مستندات شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح‌الجنان خصوص اهمیت اطعام روز غدیر افزود: اگر فقط یک نفر به‌خاطر غدیر و مساله مهم ولایت امیرالمؤمنین علی «ع» یک نفر را اطعام کند ثواب یک میلیون اطعام به انبیاء را دارد.


برگزاری جلسه فعالان عید سعید غدیر خم در شهرستان بشرویه برگزاری جلسه فعالان عید سعید غدیر خم در شهرستان بشرویه برگزاری جلسه فعالان عید سعید غدیر خم در شهرستان بشرویه برگزاری جلسه فعالان عید سعید غدیر خم در شهرستان بشرویه برگزاری جلسه فعالان عید سعید غدیر خم در شهرستان بشرویه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 109 بار