Monday 06 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۰۳/۲۵   معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: بر اساس قانون و شرع، برخورد با کشف حجاب سلبی است

 بر اساس قانون و شرع، برخورد با کشف حجاب سلبی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در موضوع کشف حجاب باید کاملاً سلبی برخورد کرد، زیرا طبق قانون و شرع جرم محسوب می شود اما در خصوص ضعیف بودن حجاب باید اقدامات فرهنگی را جدی گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، 

سید محمدرضا طالبی بابیان این مطلب در چهاردهمین جلسه ستاد عفاف و حجاب استان اظهار کرد :در موضوع پارک‌ها برای رعایت عفاف و حجاب ابلاغیه مشخصی داریم و تأکید بر این است که از بروز خسارت‌های بیشتر ناشی از بی‌حجابی و کم‌حجابی را جلوگیری کنیم.

وی گفت : پشتیبانی از نیروهایی که تذکر لسانی در پارک‌ها را انجام می‌دهند باید به شکل مطلوب انجام شود و شهرداری در این خصوص تکلیف دارد.

معاون استاندار با اشاره به اثر تذکر لسانی عنوان کرد:  باید فضای پارک‌ها با رویکرد اسلامی تغییر کند.

به گفته وی؛ دستگاه‌های اطلاعاتی مواردی را که نسبت به تذکر لسانی مقاومت دارند، به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وی با اشاره به توانمندی نیروهای بسیجی یادآور شد: نقاط کور پارک‌ها باید شناسایی و رفع شود و در صورت بروز مشکل مسئولیت آن با شهرداری است.

معاون استاندار گفت : نیروهای امربه‌معروف و نهی از منکر بیش از این نمی‌توانند ورود پیدا کنند زیرا تبعات دارد لذا باید به‌طور ریشه‌ای بر فرهنگ مردم اثر گذاشت.

طالبی افزود :وظیفه نیروهای بسیج در خصوص عفاف و حجاب فقط تذکر لسانی است و بخش خصوصی بهره‌بردار از پارک‌ها در خصوص خدمات‌دهی به افراد کم حجاب و بی‌حجاب مسئول هستند.

وی بابیان اینکه تیمی متشکل از دادستان و اعضای ستاد عفاف و حجاب بازدیدهای مستمری از پارک‌ها انجام می‌دهند، تأکید کرد: در حال حاضر موارد کشف حجاب کم شده است.

به گفته وی؛ برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها نیز بسیار ارزشمند است ولی باید به شکل پررنگ ترویج شود.

معاون استاندار تأکید کرد :روشنایی پارک‌ها باید به شکل مطلوبی از سوی شهرداری تأمین شود که نقطه کور و تاریکی باقی نماند.

طالبی افزود :آموزش نیروهای بسیجی برای تذکر لسانی باید تداوم داشته باشد و همه دستگاه‌های متولی، روحانیون، نخبگان و دانشگاهیان در این خصوص تکلیف دارند تا از گسترش بیش‌ازپیش بی‌حجابی جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در خصوص موضوع حجاب در فرودگاه‌ها انجام‌شده و مسئولیت این امر تا پای پرواز متوجه استان است.

معاون استاندار گفت: باید با کمک نیروهای اندیشه‌ورز طرحی برای فرهنگ‌سازی حجاب تهیه کنیم تا شاهد حجاب متعارفی در استان باشیم.

طالبی یادآور شد: برنامه‌های خاص فرهنگی برای قشر خاکستری عفاف و حجاب، طرح‌ریزی شود تا به شکل نرم بتوان این موضوع را تبیین کرد.

به گفته وی؛ حجاب و عفاف از مظاهر اسلام است و اگر رعایت نشود، اسلامیت جامعه زیر سؤال می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه حجاب امنیت روانی فردی و اجتماعی را تضمین می‌کند یادآور شد :امنیت روانی همچون سلامت جسم اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه حجاب برای فرد مصونیت به دنبال دارد گفت: حجاب امنیت اقتصادی را هم به دنبال دارد لذا نقش اجتماعی و فردی زنان محجبه در جامعه پررنگ‌تر است.

طالبی گفت: مدگرایی از دیگر آسیب‌های بی‌حجابی است که می‌تواند اثرات نامطلوبی در جامعه به‌جای گذارد.

وی به تأثیر امنیت سیاسی حجاب نیز اشاره کرد و افزود : تاریخ هم همواره تجربه خوبی برای نشان دادن گذر جوامع در نفوذ غرب بوده که بر مسئله حجاب تأثیر گذاشته است.

شایان‌ذکر است؛ در این نشست از پلیس اماکن به جهت عملکرد خوب در بحث عفاف و حجاب تجلیل شد.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 45 بار