Wednesday 22 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۲/۰۳/۲۵   حجت الاسلام علی پور؛ مسئله ولايت و امامت از ارکان اساسي نظام اسلامي به شمار مي رود

مسئله ولايت و امامت از ارکان اساسي نظام اسلامي به شمار مي رود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین در جلسه شورای هیئات مذهبی شهرستان گفت: مسئله ولايت و امامت از ديدگاه اسلام مسئله اي بسيار عميق بوده و از ارکان اساسي نظام اسلامي به شمار مي رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام  احمد علی پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین در جلسه شورای هیئات مذهبی که در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله ولايت و امامت از ديدگاه اسلام مسئله‌ای بسيار .عميق بوده و از ارکان اساسي نظام اسلامي به شمار می‌رود

 وي گفت: چنانچه ولايت و امامت ناديده گرفته شود، هیچ‌یک از مفاهيم اسلام نمی‌توانند ارزش و اصالت خود را نشان دهند.

حجت‌الاسلام علی پور از دهه ولايت به‌عنوان بهترين فرصت براي نهادينه كردن فرهنگ غدير در جامعه یادکرد و افزود: مفهوم ولايت يکي از مفاهيم اصلي و بنيادي فرهنگ اسلامي است که در انديشه مسلمانان به‌ویژه مذهب تشيع جايگاه والا و برجسته‌ای دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابیان اين مطلب كه همه بايد مروج فرهنگ غدير در جامعه باشيم؛ یادآور شد: ترويج غدير فقط به سالي یک‌بار برگزاري جشن محدود نمی‌شود و بايد براي اقشار مختلف در اين رابطه برنامه‌ریزی كرد تا حقيقت امر با عمق وجود همگان درك شود.

وي اظهار داشت: ما بايد قدر ولايت را بدانيم؛ امروز جهان اسلام سني و شيعه نياز به رهبري واحد داريم رهبري که بر خواسته از ولايت علي باشد؛ اگر می‌خواهید به سعادت برسيد بايد چنين رهبري داشته باشيد که خدا را شاکريم که این‌گونه است.

در ادامه این جلسه هرکدام از اعضاء به بیان دیدگاه‌های خود در جهت هر چه‌بهتر برگزار شدن مراسمات دهه امامت و ولایت پرداختند و در پایان مقرر شد مسئولین هیئات مذهبی نسبت به اطعام در روز یا شب عید غدیر و همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اماکن پرجمعیت و پر رفت آمد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

در این جلسه نسبت به مشکلات و اختلافات بعضی از هیئات مذهبی بحث و تبادل‌نظر و مقرر شد در هیئت‌هایی که اختلافات وجود دارد بر اساس  هیئت‌امنای جدید انتخاب شوند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

 


مسئله ولايت و امامت از ارکان اساسي نظام اسلامي به شمار مي رود مسئله ولايت و امامت از ارکان اساسي نظام اسلامي به شمار مي رود

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 73 بار