Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان فردوس ۱۴۰۲/۰۳/۲۰   برگزاری جلسه شنبه های فرهنگی با حضور 60 فعال قرآنی شهرستان فردوس

برگزاری جلسه شنبه های فرهنگی با حضور 60 فعال قرآنی شهرستان فردوس

60 فعال قرآنی شهرستان فردوس در جلسه ای تحت عنوان شنبه های فرهنگی، مشکلات و موانع و راهکارهای عملی برای رشد و اعتلای فرهنگ غنی قرآن رابا فرماندار درمیان گذاشتند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، نشست صمیمی جامعه قرآنی فردوس با حضور فرماندار و سایر مسئولین دستگاه های متولی فرهنگی و قرآنی شهرستان درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 در این جلسه که جمعی از اساتید قرآنی، قاریان و حافظان ، مدیران موسسات و مراکز قرآنی اعم از دارالقرآن ها، خانه های قرآن و... حضور داشتند، به بیان مشکلات و موانع و راهکارهای عملی برای رشد واعتلای فرهنگ غنی قرآن را با مقام عالی دولت درمیان گذاشتند..

امام جمعه فردوس در ابتدای این دیدار با اشاره به روایت نورانی از پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) گفت اگر می خواهیم زندگی سعادتمند و مرگ شهدا را داشته باشیم و در عالم آخرت دچار حسرت نشویم، باید قرآن را فرا بگیریم، چرا که قرآن کلام خداوند است و اگر با قرآن خوب آشنا شویم شیطان هم نمی تواند در ما نفوذ پیدا کند.

حجت الاسلام شاکری، تمام آسیب ها و معضلات اجتماعی را ناشی از دور شدن مردم از قرآن و فاصله گرفتن از سبک زندگی قرآنی دانست.

 در ادامه رضا قربانی، مشاور فرهنگی قرآنی فرماندار و کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی فردوس به گزارش جامعی ازفعالیت های قرآنی جامعه قرآن و عترت شهرستان فردوس را ارائه کرد.

 قربانی تاسیس مکانی تخصصی برای فراگیری آموزش های قرآنی به نام مدرسه شیخ در سال ۱۳۲۰ را نشان از فرهنگ غنی قرآن شهرستان در گذشته دانست.

 وی داشتن هزار حافظ قرآن، قاریان ممتاز، اساتید فرهیخته ای همچون استاد فقید دکتر مدبر عزیزی، مفسر قرآن، 7 پزشک حافظ قرآن، 2 موسسه فرهنگی قرآنی، 13 خانه قرآن شهری و روستایی، 4 دارالقرآن آموزش و پرورش،  2دارالقران بسیج و نیروی انتظامی، بیش از 100 جلسه قرآنی، مجمع مردمی قرآنیان، کانون های قرآنی ادارات و وجود خیرین قرآنی را از جمله ظرفیت های بزرگ قرآنی شهرستان در برشمرد و افزود: در چند سال اخیر با اتحاد و همدلی بین نیروهای قرآنی بحمدالله موج قرآنی بسیار خوبی در شهرستان ایجاد شد به طوری که شهرستان در حوزه قرآنی در رتبه اول استانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه بعضی بی مهری ها از سوی دستگاه های متولی امور قرآنی، عدم اعتماد به نیروهای متخصص قرآنی، عدم حمایت مادی و معنوی لازم از تشکل‌های مردمی قرآنی، نبود هماهنگی لازم بین دستگاه های قرآنی در جهت جلوگیری از موازی کاری، نگاه آماری و کمی ادارات دستگاه های ناظر به سمت تشکل‌های مردمی قرآنی باعث کمرنگ شدن فعالیتهای قرآنی در شهرستان شده است.

 قربانی در این جلسه خواستار هم افزایی و توجه بیشتر مسئولین به امور قرآنی شد.

 مهدی روشن، فرماندار فردوس در این جلسه ضمن استماع نظرات و پیشنهادات جامعه قرآنی  و قدردانی از زحمات فعالان قرآنی گفت نام شهر قرآنی برای فردوس بدون برنامه‌ریزی و مشارکت جامعه فعالان قرآنی ماندگار نمی شود.

 وی هدف از تشکیل شنبه های فرهنگی با مدیریت ائمه محترم جمعه را شنیدن دغدغه های جامعه فرهنگی شهرستان، پیدا کردن آسیب ها، تقویت جامعه های فرهنگی و برنامه ریزی جهت حل مسائل دانست.

 روشن خاطر نشان کرد: دغدغه های فرهنگی باید درسه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی شود و در جلسات شورای فرهنگ عمومی که مصوبات آن لازم الاجرا است، طرح ریزی شود.

فرماندارفردوس  موضوع توجه به "خانواده" را اولویت فرهنگی شهرستان دانست و گفت: در خانواده توجه به قرآن مهمترین برنامه فرهنگی محسوب می‌شود.

وی حمایت دولت از موضوع فرهنگ در قانون بودجه ۱۴۰۲ را کاملا مشهود دانست و اختصاص یک درصد سهم دستگاه های اجرایی به حوزه های فرهنگی را در این راستا دانست.

درادامه قاریان شهرستان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون بالابردن شأن و منزلت قرآن و جایگاه آن درخانواده ها پرداخته و در پایان نیز از تعدادی ازفعالین قرآنی شهرستان تقدیر شد.

شایان ذکر است: راه اندازی مجمع خیّرین قرآنی، ایجاد صندوق قرض الحسنه جهت گره گشایی از جامع قرآنی شهرستان، برپایی جلسه ثابت هفتگی مجمع قرآنیان و حمایت دستگاههای متولی از آن، اجرایی کردن تفاهمنامه فیمابین دفتر امور شهری و روستایی با سازمان تبلیغات اسلامی، بیمه فعالان قرآنی، تدوین برنامه جامع برای رشد استعداد های قرآنی، تقویت جایگاه اجتماعی فعالان قرآنی، تهیه و تدوین سند چشم انداز برنامه های قرآنی شهرستان از جمله خواسته ها و انتظارات فعالان قرآنی شهرستان فردوس بود.


برگزاری جلسه شنبه های فرهنگی با حضور 60 فعال قرآنی شهرستان فردوس برگزاری جلسه شنبه های فرهنگی با حضور 60 فعال قرآنی شهرستان فردوس برگزاری جلسه شنبه های فرهنگی با حضور 60 فعال قرآنی شهرستان فردوس برگزاری جلسه شنبه های فرهنگی با حضور 60 فعال قرآنی شهرستان فردوس

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی فردوس
بازدید : 34 بار