Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان بیرجند ۱۴۰۲/۰۳/۲۳   برگزاری چهارمین جلسه‌ی هم‌اندیشی تدوین سند تحول فرهنگی شهرستان بیرجند

برگزاری چهارمین جلسه‌ی هم‌اندیشی تدوین سند تحول فرهنگی شهرستان بیرجند

چهارمین جلسه‌ی هم‌اندیشی تدوین سند تحولی فرهنگی شهرستان بیرجند با حضور فعالان فرهنگی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند در چهارمین جلسه‌ی هم‌اندیشی تدوین سند تحول فرهنگی شهرستان بیرجند که با حضور فعالان فرهنگی شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به‌ضرورت تدوین سند تحول فرهنگی و تبلیغی استان و با در نظر گرفتن طرح تحول و برنامه‌ی راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی و نیز ظرفیت‌های شهرستانی، آسیب‌ها و نقاط قوت و ضعف شهرستان در مسائل فرهنگی و مذهبی باید شناسایی شود و طرح‌های فرهنگی باهمت هیئت اندیشه‌ورز نوشته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند افزود: ظرفیت‌های فرهنگی خوبی در شهرستان داریم که باید از همه این‌ها استفاده کرد. 
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام هابیل خسروی، مشاور مدیر مرکز حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: در این حوزه مغازه کار موازی کاری زیاد است و بار زیادی بر زمین‌مانده است.

وی گفت: در حوزه اعزام مبلغ، ملبغ نهادهای مختلف اعزام می‌شود اما خیلی جاها پوشش داده نمی‌شود و در این حوزه مشکل احساس می‌کنیم.

در ادامه این جلسه عابدینی، مسئول دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی اداره کل ارشاد خراسان جنوبی گفت: اداره ارشاد هم سند تحول را شروع کرده و در بحث فرهنگی تبلیغی اولویت اول استان پایداری خانواده و سبک زندگی اسلامی است.

 در ادامه این جلسه رستمی کارشناس اجتماعی فرمانداری شهرستان بیرجند با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و تبلیغی بر اساس نیاز جامعه باید از مدرسه، کودکان، جوانان و مدرسه باید شروع شود گفت: که با حرکت در این بخش خانواده و جامعه به انحراف کشیده نمی شود.

کارشناس اجتماعی فرمانداری بیان کرد: در شهرستان بیرجند آسیب‌هایی از قبیل خودکشی، فرزند آزاری، کودک آزاری و همسر آزاری در این حوزه زیاد است و باید به حد زیادی کاهش یابد.

حجت‌الاسلام طیبی مدیر حوزه مدرسه تخصصی امیرالمومنین علیه السلام گفت: این حوزه  ما مشکل را نمی‌شناسیم اولویت ها مشخص نیست و دستگاههای اجرایی جزیره‌ای عمل می‌کنند و عدم هماهنگی و تداخل در برنامه‌ها وجود دارد.

وی گفت: متولی حوزه فرهنگ در شهرستان مشخص نیست و  برنامه‌ها تداوم و استمرار ندارد.

طیبی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی موضوع تبیین با این موضوع  یکی، دو برنامه با محوریت با این موضوع در قرارگاه خاتم الاوصیا برگزار شد که تداوم نداشت.

مدیر مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) در پایان از گفت:  آموزش اقدام و عمل باید باهم همسو باشد وپشتیبانی قانونی و مادی، معنوی از طلبه ها و فعالان در این حوزه صورت پذیرد.

 نجمی پور مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: با آموزش و توانمند سازی، شبکه سازی می‌توان در این حوزه مخاطب جذب کرد.

وی درباره راهکارهای جذب مخاطب و فعالیت‌های در این حوزه گفت: با برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت و اردوهای فرهنگی ورزشی تبینی آموزشی می‌توان مخاطب جذب کرد و حوزه علمیه خواهران دوره هایی ار قبیل آموزش قران، آموزش احکام، حفظ یکساله طرح تدبر و همسرداری و تربیت فرزند در حال برگزاری است.

وی در پایان گفت: دوره تربیت مدرس حجاب و عفاف در مردادماه داریم که اساتید از تهران برای برگزاری این دوره تشریف می‌اورند.  


برگزاری چهارمین جلسه‌ی هم‌اندیشی تدوین سند تحول فرهنگی شهرستان بیرجند برگزاری چهارمین جلسه‌ی هم‌اندیشی تدوین سند تحول فرهنگی شهرستان بیرجند

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بیرجند
بازدید : 53 بار