Wednesday 22 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۲/۰۳/۲۳   مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ لزوم اهتمام امام در سنگر مسجد جهت اجرای برنامه‌های اوقات فراغت

لزوم اهتمام امام در سنگر مسجد جهت اجرای برنامه‌های اوقات فراغت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بر اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد هویت بخشی ایرانی و اسلامی به نوجوانان و جوانان توسط امام در سنگر مسجد تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: فلسفه تشکیل مسجد در ابتدای بنای آن توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) و نوع مدیریت اجتماعی پیامبر (ص) در راستای توسعه اخلاق فردی و جمعی بوده است.

وی ادامه داد: مساجد ماهیت انسان‌سازی دارند و باید مساجد در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت اثرگذاری خاص خودشان را داشته باشند و در این وسعت وقتی‌که به وجود آمده است اُنس جوانان و نوجوانان و دانش آموزان با مسجد بیشتر شود.

حجت‌الاسلام سالاری بابیان اینکه بحث مدیریت مسجد و نقش امام در سنگر مسجد جهت اجرای برنامه مربوط به اوقات فراغت باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: انتظارات این است که برنامه‌ها، محتوا و شکل اجرای آن منتهی به این مسئله شود که مسجد بهترین محل ارتباط انسان و خداوند است و ظرفیت معنوی و قدسی موجود در مسجد می‌تواند در جلای روح و کمک به پیشرفت‌های مادی و معنوی کمک کند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز جنگ شناختی متوجه جامعه دانش‌آموزی و نوجوانان ما است و در مساجد باید به مسئله هویت ایرانی و اسلامی توجه شود و از مأموریت‌های متولیان مساجد می‌توان به ناامید کردن دشمن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه طی تابستان امسال در خراسان جنوبی یک کار جمعی توسط نهادهای متولی انجام خواهد شد، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا صورت گرفته است و در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با کمک همه تشکل‌های دینی، فرهنگی و مذهبی جهت خدمت‌گذاری به جامعه دانش‌آموزی با محوریت مساجد فعالیت‌های مناسبی اجرا خواهد شد.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 53 بار