Saturday 20 Apr 2024

جستجو

قرآنی ۱۳۹۹/۰۳/۱۴   سازمان دارالقرآن الکریم اعلام کرد: تعویق زمان پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

 تعویق زمان پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

زمان مرحله اول آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم که قرار بود، نهم خردادماه سال جاری برگزار شود به ۲۷ تیرماه موکول شد.

بنا بر اعلام سازمان دارالقرآن الکریم، به دلیل تداوم شیوع بیماری کرونا در کشور و نگرانی‌هایی که در این باره وجود دارد، زمان برگزاری مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن که پیش از این قرار بود به صورت هماهنگ با آزمون مقطع دکترا برگزار شود، برای بار دوم به تعویق افتاد و بنا به تصمیم مسئولان برگزاری آزمون، یک روز پس از آزمون دکترا برگزار می‌‎شود. مقرر بود که این مرحله از آزمون جمعه، ۹ خردادماه همزمان با آزمون دکترای سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شود که با به تعویق افتادن آزمون دکترا به ۲۶ تیرماه، زمان برگزاری مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن با تصمیم مسئولان به یک روز پس از آزمون دکترا یعنی جمعه، ۲۷ تیرماه ساعت ۹ موکول شد.

شرکت‌کنندگان در این آزمون برای دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند از ۱۷ تا ۲۶ تیرماه سال جاری به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم (تلاوت) مراجعه کنند. نتایج این مرحله از پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم نیز ۱۰ شهریورماه سال جاری در سایت تلاوت اعلام خواهد شد. همچنین، به علت تعویق زمان برگزاری مرحله این آزمون، زمان برگزاری مرحله دوم آزمون نیز تغییر کرده و پذیرفته‌شدگان در مرحله اول آزمون باید از ۲۶ تا ۳۰ مهرماه سال جاری به محل آزمون خود که اطلاع‌رسانی می‌شود، مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن در این باره اظهار کرد: اطلاعات دقیق آزمون مرحله اول و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه شرکت‌کنندگان درج می‌شود. محمد رمضانی‌فرد تصریح کرد: جهت تسهیل در رفت‌و‌آمد شرکت‌کنندگان و جلوگیری از طی مسیرهای طولانی، تعداد حوزه‌های امتحانی آزمون افزایش یافته و آزمون امسال در ۸۰ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: همچنین، مقرر شده است تا در محل برگزاری آزمون‌ها، پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به طور کامل رعایت شود و به همین منظور محل برگزاری آزمون‌ها ضد عفونی می‌شود.

رمضانی‌فرد بیان کرد: در کارت ورود به جلسه شرکت‌کنندگان در آزمون نیز درج می‌شود که تمامی حفاظ مکلف هستند با دستکش و ماسک وارد محل آزمون شوند و چنانچه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند از ورود ایشان جلوگیری خواهد شد. همچنین، تلاش می‌کنیم تا تمامی افراد و عوامل اجرایی حاضر در محل برگزاری آزمون نیز خود رعایت‌کننده این پروتکل‌ها باشند تا در فرآیند برگزاری آزمون مشکلی نداشته باشیم.


بازگشت
اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی
بازدید : 553 بار