Thursday 09 May 2024

جستجو

شهرستان بیرجند ۱۴۰۲/۰۳/۱۰   نفس انسان درست تربیت شود، آدم باتقوا می‌شود

نفس انسان درست تربیت شود، آدم باتقوا می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جشن محوری ولادت امام رضا (ع) در پارک شهدای گمنام بلوار شعبانیه بیرجند بر تربیت نفس تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) در پارک شهدای گمنام بلوار شعبانیه با اشاره به آیه مبارکه سوره مریم می‌فرماید: وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا و بر او سلام باد روزی که زاده شد و روزی که می‌میرد و روزی که زنده برانگیخته می‌شود و این جشن تولدی به خداوند برای اولیای خدا ائمه گرفته است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: سلام موضوع باعظمتی است و سلام دادن به امام رضا (ع) سبک قران است لذا همیشه سلام به امام رضا (ع) و سیدالشهدا (ع) بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به معنی این آیه سلام بر ولی خدا زمانی که فردای قیامت زنده خواهد شد ادامه داد: سلام نشانه کوچکی نیست و خدا خودش اهل سلام کردن است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) که فرمودند؛ وقتی کسی با شما وارد صحبت کردن شد و سلام نکرد جوابش را ندهید، گفت:  هیچ‌کس نتوانست از  پیغمبر (ص) در سلام کردن سبقت بگیرد.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: با توجه به اینکه این بشر این‌قدر ضعیف خلق‌شده ولی فرعون ادعای خدایی می‌کند و می‌گوید من خدای شما هستم و  خداوند آمده است یک بالانس درست کرده است که یک‌بار اول تنظیم می‌کند و هر کس باید اول سلام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آیه مبارکه سوره شمس گفت: سوره شمس ۱۱ و قسم دارد و طولانی‌ترین قسم خدا در این سوره است که خداوند قسم می‌خورد به نفس آدم که اگر این نفس انسان درست تربیت شود، یک آدم باتقوا می‌شود.

وی با تأکید بر نقش سلام کردن انسان در تربیت، گفت: کسی که نفس خود را تربیت‌کرده باشد، به فلاح می‌رسد و کسی که در دست‌انداز زندگی بیافتد به خسران می‌رود.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت:  سه جا انسان وحشت می‌کند، اولین روز همان روزی است که وارد دنیا می‌شود و دومین روزی که انسان وحشت می‌کند آنجای است که انسان چشم از این دنیا فرومی‌بندد و چشمش به آخرت می‌افتد، آدم هول می‌کند و آخرین جایی که انسان هول می‌کند و می‌ترسد روزی است که انسان زنده می‌شود و نامه اعمال انسان به دستش داده می‌شود در این سه جا انسان خیلی وحشت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان بابیان پرسشی از مردم که چیزی ما را باتقوا و خوار می‌کند با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: خود تقوا است که انسان را مؤمن و بزرگ می‌کنند و اگر کسی گناه را نشر دهد خداوند در دنیا و آخرت خوارش می‌کند اگر گناه را دیده و از آن گذشت و نشر نداد، خداوند او را مورد آموزش قرار می‌دهد.


نفس انسان درست تربیت شود، آدم باتقوا می‌شود نفس انسان درست تربیت شود، آدم باتقوا می‌شود نفس انسان درست تربیت شود، آدم باتقوا می‌شود

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بیرجند
بازدید : 63 بار