Tuesday 07 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۲/۰۲/۲۱   برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع»

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع»

جلسه برنامه‌ریزی ایام صادقیه با حضور امام‌جمعه، فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، جمعی از مسئولین شهرستان و مسئولین مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه، در این جلسه که در محل هیئت ابوالفضلی «ع» بشرویه برگزار شد: حجت‌الاسلام محمدهادی نودهی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: با استقبال مساجد و هیئات مذهبی در سال گذشته این مراسم باشکوه بیشتر در شهر و روستاها برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق در شهرستان در راستای گرامیداشت شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق «ع» افزود: مساجد و هیئات مذهبی با برگزاری مراسم شادی و عزاداری ائمه اطهار می‌توانند نقش مؤثری در احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام و آشنایی بیشتر مردم با ابعاد علمی، تربیتی و سیاسی آن‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به طرح (مهرواره نو) گفت: با توجه به شناختی که از هیئات مذهبی سراغ داریم تلاش خواهد شد در سال جدید جزء برترین‌ها در این طرح باشیم.

حجت‌الاسلام زارعی امام‌جمعه بشرویه در این جلسه با اشاره به حدیث امام رضا «ع» که فرمودند: «رحم الله عبدا احیا امرنا» گفت: شک نکنید که این دعای شریف در حق همه شما و کسانی است که در راستای احیای پیام اهل‌بیت «علیهم‌السلام» زحمت می‌کشند.

وی فلسفه عزاداری‌ها در محرم، صفر، فاطمیه و اربعین را احیای علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ درصدد آن بوده‌اند که پیام اهل‌بیت علیهم‌السلام در بین مردم نشر داده نشود و وظیفه خطیر ما در جامعه کنونی این است که به کوری چشم دشمنان مراسمات بزرگداشت ائمه اطهار را باشکوه خاصی برگزار و شهادت حضرت امام جعفرصادق «ع» را مثل فاطمیه عاشورایی برگزار کنیم.

وی جمع شدن مردم در برگزاری مراسم محرم و عاشورا را نمونه‌ای از ارادت و محبت مردم به اهل‌بیت دانسته و خاطرنشان کرد اگر تمام دنیا بخشنامه‌ای صادر شود نمی‌تواند چنین جمعیتی همانند بزرگداشت مقام شامخ امام حسین «ع» در روز عاشورا جمع شود.

در این جلسه مصوب شد مراسم عزاداری، دسته روی، اطعام و اجتماع عزاداران در شب و روز شهادت امام جعفر صادق «ع» برگزار شود.


برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع» برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق «ع»

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 103 بار