Wednesday 08 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۱۲/۲۸   فعالیت 85 روحانی در مساجد شهرستان قاین درماه رمضان

فعالیت 85 روحانی در مساجد شهرستان قاین درماه رمضان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین گفت: 85 روحانی در شهر و روستاهای قاین برای نشر، توسعه و ترویج فرهنگ غنی معارف اسلامی و دینی در ماه مبارك رمضان فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حجت الاسلام احمد علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین، حضور روحاني و مبلغ در مساجد و تكايا را امري ضروري دانست و گفت:  ماه رمضان ماه تعبد ، بندگی و خودسازی و تزکیه نفس در مقابل هواهای نفسانی است.

وی افزود: ماه رمضان فرصتی است تا بتوانیم توشه ای برای خود در آخرت مهیا کنیم .

حجت الاسلام علیپور، با بیان اینکه  استقرار روحانی در روستاها زمینه ساز امور فرهنگی است، گفت: 85 روحانی مستقر،طرح هجرت و مبلغین بومی و همچنین اعزامی از مشهد و قم درطول ماه مبارک رمضان برای نشر و توسعه و ترویج فرهنگ غنی معارف اسلامی و دینی در ماه مبارک رمضان فعالیت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین با اشاره به حضور مبلغین از حوزه های علمیه قم و مشهد وهمچنین روحانیون بومی شهرستان و حضور آنها در مساجد شهر و روستا در طول ماه مبارک رمضان گفت: محورهای سخنرانی این افراد جهاد تبیین، جمعیت و فرزند آوری، تبیین جایگاه ولایت فقیه،آسیب های اجتماعی ،سبک زندگی اسلامی ،تبیین آسیب ماهواره ،شبکه های اجتماعی اینترنتی و موبایلی و راههای مقابله با آن ،زکات و... است.

وی برگزاری نماز جماعت ، برنامه های قرآنی ، احکام ، مسائل دینی و فرهنگی را از جمله برنامه هایی دانست که در طول ماه مبارک رمضان توسط این تعداد روحانی و با مشارکت گسترده مردم برگزار می شود.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 47 بار