Saturday 27 Apr 2024

جستجو

قرآنی ۱۴۰۱/۱۲/۱۴   برگزاری مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات در شهرستان طبس

برگزاری مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات در شهرستان طبس

مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات با تجلیل از ۴۱ مربی حفظ قرآن و برگزیدگان طرح در شهرستان طبس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس از برگزاری آیین اختتامیه طرح گنجینه مشکات در این شهرستان خبر داد و گفت:  در مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات، از 41 مربی حفظ قرآن که در این طرح همکاری داشتند و نیز  منتخبین طرح گنجینه مشکات تجلیل به عمل آمد. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس گفت: در این طرح ابتکاری حدود ۱۵۰۰ نفر برای حفظ قرآن در فصل تابستان سال جاری ثبت‌نام کردند که از این تعداد در مدت سه ماه، یک نفر موفق به حفظ ۵ جزء، سه نفر حفظ ۳ جزء، ۲۳ نفر حفظ ۲ جزء و بالغ‌بر ۱۲۰ نفر موفق به حفظ کامل یک جزء شدند و حدنصاب امتیاز لازم را در آزمون پایانی کسب کردند. 

وی افزود: بیش از ۴۰۰ نفر نیز در آزمون حفظ و تدبر سوره واقعه حداقل امتیاز را کسب کردند.

وی گفت: تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز حفظ جزءهایی از قرآن را آغاز نمودند، اما به دلایلی میزان محفوظات آنان در زمان تعیین‌شده کامل نگردید و یا در آزمون مربوط امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام  محمدی، امام‌جمعه شهرستان طبس و سخنران مراسم اختتامیه طرح مشکات گفت: انصافاً نهضت بزرگ حفظ قرآن کریم یک کار بزرگ فرهنگی در شهرستان طبس بود که مردم ولایتمدار این شهرستان به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم لبیک گفتند.

 حجت‌الاسلام محمدی افزود: آموختن قرآن توسط والدین به فرزندان توشه و چراغ راه آنان در آخرت خواهد بود. ان‌شاءالله کودکان‌، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان انقلاب در موضوعات قرآنی علی‌الخصوص حفظ آیات الهی بیشتر ورود پیدا کنند.

 لازم به ذکر است مشارکت فعال مسئولان به‌ویژه معاون استاندار و فرماندار ویژه، امام‌جمعه، اداره تبلیغات اسلامی، مدیریت آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، مجمع قرآنیان، معاونت اداره کل و مدیریت آموزش‌وپرورش و تعداد دیگری از دستگاه‌ها در کنار همکاری فعالان قرآنی، مربیان حفظ و اقشار مختلف و همچنین شبکه‌سازی اجزای فعال، از عوامل موفقیت‌های کسب‌شده می‌باشد.


برگزاری مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات در شهرستان طبس برگزاری مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات در شهرستان طبس برگزاری مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات در شهرستان طبس برگزاری مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات در شهرستان طبس برگزاری مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات در شهرستان طبس برگزاری مراسم اختتامیه طرح گنجینه مشکات در شهرستان طبس

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 64 بار