Friday 26 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۱۲/۰۸   برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله سید مهدی عبادی (ره) در خوسف

برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله سید مهدی عبادی (ره) در خوسف

مراسم نکوداشت عالم مجاهد و انقلابی، ابوالشهیدین، آیت الله سید مهدی عبادی (ره) در خوسف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، مراسم نکوداشت عالم مجاهد و انقلابی، ابوالشهیدین، حضرت آیت الله سید مهدی عبادی (ره) امام جمعه سابق مشهد مقدس و زاهدان و همچنین مراسم گرامیداشت فرزندان شهیدشان، سید محمد علی و سید محسن، در هیأت حسینی(ع) شهرستان خوسف با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان، روحانیون، مردم ولایتمدار شهرستان ، مسؤلان استانی و شهرستانی برگزار شد .

شایان ذکر است؛مرحوم آیت الله سید مهدی عبادی که در جریان مبارزات منتج به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقشی بسزا داشته، در سال ۱۳۵۹ از طرف امام خمینی (ره ) به عنوان امام جمعه زاهدان و نماینده ایشان در سیستان و بلوچستان منصوب شد.

آن مرحوم در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و سرانجام در سال ۱۳۷۲ از طرف آیت الله خامنه ای به عنوان امام جمعه مشهد منصوب شد و به عنوان نماینده مردم استان خراسان در سومین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

وی در اسفند ۱۳۸۳ در مسیر بیرجند به مشهد در فیض آباد دچار حادثه تصادف رانندگی شد و به علت شدت جراحات در بیمارستانی در مشهد بستری شد و در حالی که حالش رو به بهبودی بود، در همان بیمارستان دچار حمله قلبی شد و در سن ۶۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.


برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله سید مهدی عبادی (ره) در خوسف

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی خوسف
بازدید : 73 بار