Tuesday 07 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۱۱/۲۰   حضور 60 درصدی دانش آموزان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف فردوس

حضور 60 درصدی دانش آموزان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف فردوس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس، با بیان حضور خوب نسل جوان در اعتکاف شهرستان فردوس گفت: نسل کنونی دل‌بسته‌ی معارف ناب اسلام عزیز و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و مستعد پذیرش شیرینی‌های دین مبین اسلام هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسن آزاد گفت: انسان در طریقت انس همواره به دنبال خلوتی ست تا با معبود خود ارتباط و پیوند برقرار کند تا با این خلوت باطن خود را از زنگار گناهان شست‌وشو داده و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی‌بخش سازد.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف زمینه چنین خلوتی را فراهم می‌کند و فرصت و مجالی می‌دهد برای پرداختن به امور نفس خویش و جلوه گری نور محبت خدا در اعماق سرای وجود انسان تا انسان بدون دلواپسی از کارهای انجام‌نشده و وابستگی‌های روز­مره، خود را در سرای معبود خویش نظاره‌گر باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس در ادامه ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی عوامل ستاد اعتکاف شهرستان فردوس تصریح کرد: تلاش عزیزان در بحث برپایی اعتکاف حقیقتاً یک کار جهادی و شبانه‌روزی بود که منجر به برگزاری مراسمی درخور شأن نام دارالمؤمنین فردوس بود.

حسن آزاد ادامه داد: علی‌رغم تبلیغات سوء معاندین و بدخواهان نسبت به این‌که نسل جدید از معنویت‌ها دور بوده و ازلحاظ اعتقادی ضعیف هستند، اما حضور 60 درصدی دانش آموزان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف امسال مؤید این نکته است که نسل کنونی دل‌بسته‌ی معارف ناب اسلام عزیز و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و مستعد پذیرش شیرینی‌های دین مبین اسلام هستند.

آزاد در انتها اضافه کرد: آمار کلی شهرستان فردوس درمجموع حدود تقریبی 500 نفر معتکف نر است که دراین‌بین 385 نفر از این مقدار را زنان تشکیل داده‌اند.

شایان‌ذکر است: تعداد 2 مسجد روستایی و 3 مسجد شهری پذیرای معتکفین در شهرستان فردوس بودند.


حضور 60 درصدی دانش آموزان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف فردوس حضور 60 درصدی دانش آموزان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف فردوس حضور 60 درصدی دانش آموزان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف فردوس حضور 60 درصدی دانش آموزان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف فردوس

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی فردوس
بازدید : 119 بار