Tuesday 07 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۱۱/۱۶   سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان: 21 مسجد شهرستان درمیان پذیرای 440 معتکف می‌باشد

21 مسجد شهرستان درمیان پذیرای 440 معتکف می‌باشد

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به حضور 440 نفر در اعتکاف شهرستان، گفت: حضور در این مراسم معنوی، زمینه مناسبی جهت تفکر، اندیشه و خردورزی را برای افراد فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام هادی عبداللهی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان با اعلام اینکه 440 نفر در 21 مسجد شهرستان معتکف شده‌اند، گفت: ذکر الهی و اعمال عبادی عامل تزکیه نفس و عبادت و راز و نیاز به درگاه الهی در ایام خاص از جمله اعتکاف، مقید به زمان و مکان بوده و آئینی فرادیانی به شمار می رود که در آیات الهی از جمله آیه ۱۲۵ سوره بقره نیز به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام عبداللهی با بیان اینکه 21 مسجد شهرستان درمیان پذیرای معتکفین می‌باشد، بیان کرد: از این تعداد 18 مسجد روستایی و 3 مسجد شهری است.

وی بیان کرد: تعداد 440 نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال در شهرستان شرکت کرده‌اند که از این تعداد 125 نفر در مساجد شهری و 315 نفر در مساجد روستای و از این تعداد 120 نفر آقایان و 320 نفر بانوان  می باشند.

وی در پایان حب و محبت اهل بیت (ع) را عامل اتصال انسان به عالم ملکوت برشمرد و افزود: حب اهل بیت (ع) محکم ترین راه تقرب به درگاه الهی است که این نوع محبت نوعی رابطه ولایی است ولی باطن ولایت وقتی به اطاعت منجر می‌شود که همراه با حب باشد.


21 مسجد شهرستان درمیان پذیرای 440 معتکف می‌باشد 21 مسجد شهرستان درمیان پذیرای 440 معتکف می‌باشد

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی درمیان
بازدید : 104 بار