Tuesday 07 May 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۱۱/۱۶   اعتکاف در مساجد نمادی از وحدت امت اسلامی است

اعتکاف در مساجد نمادی از وحدت امت اسلامی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه با اعلام اینکه 405 نفر در 8 مسجد شهرستان معتکف شده‌اند، گفت: اعتکاف در مساجد نمادی از وحدت امت اسلامی و دژی محکم در برابر گناهان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام هادی نودهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه با بیان اینکه اعتکاف در مساجد نمادی از وحدت اسلامی و دژی محکم در برابر گناهان است و در زمان پیامبران قبل از نبی مکرم اسلام(ص) نیز بوده است، گفت: اعتکاف، سنت نبوی (ص) است و پیامبر(ص) خودشان، اعتکاف را با امر ذات اقدس اله شروع کردند و بسیار مقید بودند که این مراسم معنوی را به‌جا بیاورند.

حجت‌الاسلام نودهی بابیان اینکه هشت مسجد شهرستان بشرویه پذیرای معتکفین می‌باشد، بیان کرد: از این تعداد 6 مسجد روستایی و 2 مسجد شهری است.

وی بیان کرد: تعداد 405 نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال در شهرستان شرکت کرده‌اند که از این تعداد 318 نفر در مساجد شهری و بقیه در مساجد روستای اعتکاف را برگزار می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در ادامه گفت: در اعتکاف امسال تعداد 150 دانش‌آموز شرکت  کرده‌اند که از این تعداد 120 نفر دختر و بقیه پسر می‌باشند.

وی در پایان گفت: نفس حضور انسان در مسجد و فضای معنوی آن به انسان آرامش می‌دهد، به‌طوری‌که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:«إِنّ أَوّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ لَلّذی بِبَکّةَ مُبارَکًا وَ هُدًى لِلْعالَمینَ،نخستین خانه‌ای که برای مردم قرار داده‌شده است، خانه‌ای است، در مکه که مایه برکت و هدایت برای جهانیان است».بنابراین حضور در مسجد و معتکف شدن در آن‌که جایگاه نزول خیرات و برکات الهی است، علاوه بر فرح‌انگیزی موجب هدایت انسان می‌شود.


اعتکاف در مساجد نمادی از وحدت امت اسلامی است اعتکاف در مساجد نمادی از وحدت امت اسلامی است اعتکاف در مساجد نمادی از وحدت امت اسلامی است

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 71 بار