Tuesday 21 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۱/۱۱/۱۶   اعتکاف فرصتی برای محاسبه و مراقبه از خویشتن است

اعتکاف فرصتی برای محاسبه و مراقبه از خویشتن است

حجت الاسلام شیخ علی قربانی از علمای قم و مبلغ ویژه ایام اعتکاف در قاین گفت:اعتکاف جزء مستحبات اسلامی است و یک فرصتی برای محاسبه و مراقبه خویشتن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام علی قربانی از علمای قم و مبلغ ویژه ‌ایام اعتکاف بعد از نماز ظهر و عصر  امروز در جمع معتکفین مسجد غدیر شهرستان قاین حضور یافت و طی سخنانی در جمع معتکفین گفت:ایام البیض به معنای ایامی نورانی برای معتکفان است که در آن زمان ماه در میان آسمان قرار دارد و روشن‌تر از سایر ایام است.

وی افزود: در اعتکاف یک برکت معنوی و روحانی ایجاد می‌شود و این مراسم دستاورد بسیار خوبی برای دین و انقلاب دارد.

مبلغ ویژه ‌ایام اعتکاف در  قاین به حضور جوانان و نوجوانان در کنار بزرگ‌سالان اشاره کرد و گفت: حضور در این مراسم معنوی سعادتی است که نصیب شما شده است

حجت‌الاسلام شیخ علی قربانی  با اشاره به این‌که جوانان  و نوجوانان فاصله کمی باخدا دارند و به خداوند نزدیک‌تر هستند گفت: شما جوانان دارای فطرتی صاف‌تر هستید و بایستی این صفای فطرت را پاس بدارید.

قربانی در ادامه گفت: اعتکاف جزء مستحبات اسلامی است و یک فرصتی برای محاسبه و  مراقبه خویشتن است .

وی ادامه داد: این مراسم معنوی برای همه و به‌خصوص قشر جوان و نوجوان بسیار اهمیت دارد و در این فرصت کوتاه می‌توانید دل‌ها را به زمزم توبه شستشو دهید.

حجت‌الاسلام قربانی در ادامه و در جمع معتکفین مسجد غدیر گفت: در این ایام نورانی دعا بسیار ارزش دارد و دعا به انسان قُرب و ارزش می‌دهد و این روزها ظرفیت ویژه‌ای برای دعاست و هرچه می‌خواهید از خداوند طلب کنید و دیگران را هم در دعای خیر خودتان فراموش نکنید


اعتکاف فرصتی برای محاسبه و مراقبه از خویشتن است

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 78 بار