Tuesday 21 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۱/۱۱/۱۶   حضور 1155 معتکف در23 مسجد شهرستان قاین

حضور 1155 معتکف در23 مسجد شهرستان قاین

مسئول اداره تبليغات اسلامي شهرستان قاین گفت: 1155 نفر برادر و خواهر در 23 مسجد اين شهرستان اعمال اعتکاف را بجا می‌آورند.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام احمد علیپور مسئول اداره تبليغات اسلامي شهرستان قاین از حضور 1155 نفر معتکف در مساجد این شهرستان در سال 1401 خبر داد.

وي بيان کرد: تعداد 1155 نفر در مراسم اعتکاف امسال شرکت کرده‌اند که از این تعداد 600 نفر در مساجد شهری معتکف هستند و بقیه در مساجد روستاها اعتکاف امسال را برگزار می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تعداد 200 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مساجد امام رضا (ع)، غدیر و جامع شهر قاین معتکف شده‌اند.

وي ادامه داد: امسال مراسم معنوي اعتکاف 7 مسجد شهری و 16 مسجد روستايي برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیپور شرکت‌کنندگان در اعتکاف را از تمامي اقشار دانست و اظهار داشت: بيش از 60 درصد معتکفين، جوانان و نوجوانان و از قشرهاي طلاب، دانشجويان و دانش‌آموزان هستند که از این مجموع 70 درصد خواهران و 30 درصد را براداران در این سنت حسنه شرکت داشته‌اند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین به برنامه‌های اعتکاف امسال با محوریت روحانیون در شهر و روستا اشاره کرد و یادآور شد: اجرای برنامه‌هایی از قبیل زلال اعتکاف، سبک زندگی اسلامی، پرسش و پاسخ، مسابقه و ... برگزارشده است.

وي افزود: اعتکاف راز و نياز با معبود در حرم امن الهي و خانه خداوند است و معتکف روزه‌اش، نمازش، حضورش در مسجد و ديگر اعمالش مايه تقرب به خداوند است.


حضور 1155 معتکف در23 مسجد شهرستان قاین

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 145 بار